RPG Addicts | We Know You're Hooked

Full Version: Mindeközben a Vén Vaddisznóban...
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
(01-22-2016, 01:38 PM)DM Surranó Wrote: [ -> ]Felmerült, mit lehet földön fekve és mit nem.
Nahát. Támadni lehet, csak lőni nem (kivéve stb.)
Tehát ha támadni lehet, akkor threaten.
Ha threaten, akkor AOO-t is tud és flankel is.

Ami a mozgást illeti... " You may not take a 5-foot step using a form of movement for which you do not have a listed speed. ". Mivel kúszás-görgés nincs a "dwarf" oldalon a feltüntetett mozgásnemek között, ezért azt mondanám, hogy nem tud ilyet.
Általánosságban azt mondanám, hogy fekve haladni az "difficult terrain" vagy ha úgy tetszik, felezett (negyedelt?) sebesség.

Vélemény?

Acrobatics a válasz:
http://www.d20pfsrd.com/skills/acrobatic...tened-area
Quote:You can use Acrobatics in this way while prone, but doing so requires a full-round action to move 5 feet, and the DC is increased by 5.

Ebből arra következtetek, hogy ha nem threatened area, akkor egy move action 5 lábat gurulni és persze nem kell acrobatics-ot dobni.
(12-13-2015, 08:32 PM)DM Surranó Wrote: [ -> ]1. Acrobatics through threatened area (ez inkább szabályértelmezés)
Eric 10 lábra áll a goblintól. Ha át akar nindzsucuzni a teljes threatened areán, akkor ugye belép mellé, rálép a mezejére, kilép a mezejéből és kilép a fenyegetett területről.
A szabály szerint "you can move through a threatened square without provoking an attack of opportunity from an enemy by using Acrobatics. "
Illetve: "This penalty increases by +2 for each additional opponent avoided in one round"
úgy veszem, hogy az "átmozgás"-ra ugyanazt alkalmazom, mint az AOO esetén normálisan: a kimozgás számít.
Valamint mivel ugyanazon ellenfélről van szó, a +2-k nem jönnek számításba.
Az is világos, hogy három mező 30 mozgásnak számít (nehéz terepen 60-nak, sötét nehéz terepen 120-nak stb)
A kérdés főleg az, hogy szerintetek jól értem-e, hogy három próbát kell dobni: +0, +5, +0. (ha megáll a goblin túloldalán, akkor csak az első kettőt, mert a harmadikon nem haladt át)
Másik eset, amikor három ellenfél mellett megy el. Akkor "egyre nehezebb lesz", vagy mivel a kör elején már megterveztük az útvonalat, minden egyes dobás ugyanolyan nehéz? Vagyis: +0/+2/+4, vagy +4/+4/+4?

Erre senki nem reagált, ezért úgy döntöttem, hogy három dobás és "egyre nehezebb". Fuzz esetében ez rögtön +4, mert rögtön ott a 3 ellen...
Vsz csak hetfon leszek. DM

Sent from my HUAWEI SCL-L01 using Tapatalk
Eric+Fuzz szamara spoiler!!!
800 arany, ennyit nem érnek Smile.
És ráadásul a foglyokat valószínűleg, ha vissza is adják, akkor csakis teljesen kifosztva, tehát lehet őket felszerelni a csatára.

Milyen új karaktert akartok hozzni? Holnap ha erre járnak akkor fel is kérhetné Konyak őket a bajtársai kimentésére.

Mennyi is volt az alma ára? Ezen válasz után folytatom az IC szálat.
50gp
Hm... nem volt egy szabályértelmező topic? vagy volt, csak eltűnt?...

Na addig is ide... a "rejtett varázslásról"

A varázslást fel lehet ismerni, pl "ready action" szerint.
D&D 3.5:
http://www.d20srd.org/srd/combat/special...ellcasters

Elrejtésről kitűnő összefoglaló itt:
http://rpg.stackexchange.com/questions/1...ng-a-spell

és a "tuti tipp" kifejezetten bárdoknak (persze magasabb szint kell hozzá):
http://www.d20srd.org/srd/divine/divineA...guiseSpell

namost hivatalosan nem játsszuk a RoS-t, meg az nem is PF változat, de teljesen életszerű felvetés a titokban cast-olás, és aminek van értelme, annak van valószínűsége is (ami persze lehet 0, de ez más kérdés). Ráadásul a 3.5-ben a gnóm ugye a "Races of Stone" kategóriába tartozik, bár PF-ben már inkább fey...

Pathfinderben van egy 3rd party feat, ami Spellcraft-ot használ:
http://www.d20pfsrd.com/feats/3rd-party-...cret-spell
És a sleight of hand móka egy redukált változata az Inner Sea-ben:
http://www.d20pfsrd.com/feats/general-fe...igns-local
Végül, a metamagic feat szekció figyelmeztet:
Quote:Metamagic feats that eliminate components of a spell don't eliminate the attack of opportunity provoked by casting a spell while threatened.
Vagyis: éles helyzetben pusztán a koncentráció tényét is észreveheti a megfigyelő.

Tehát összegezve: van egy nem-core feat, amit fel kell(ene) venni, hogy legalább a szomatikus komponenst el tudd nyomni. De egy bárd miért ne próbálhatná meg elnyomni a verbálist is?
Hogy ne legyen erősebb, mint az egyébként nem is engedélyezett feat, talán ezt tudom ajánlani:
- Ha van verbális komponense, akkor Bluff* vs Sense Motive.
- Ha van szomatikus komponense, akkor Sleight of Hand* vs Perception.
- Ha mindkettő van, akkor mindkettő
Ha nem vagy képzett, akkor is lehet gurítani, viszont ha 10-nél nagyobb a végeredmény, akkor 10-nek vesszük, és azt kell überelnie az ellenfél Sense Motive ill Perception check-jének.

*EDIT: annyi mínusszal, amennyi a spell level.
(03-10-2016, 01:41 PM)DM Surranó Wrote: [ -> ]Hm... nem volt egy szabályértelmező topic? vagy volt, csak eltűnt?...
Nem tűnt az el, ha erre gondolsz: http://forums.rpgaddicts.com/showthread.php?tid=237
úgy értettem, hogy a TBK fórumban is kellett volna lennie egynek, amiben a házi szabályokat tartjuk, de lehet, hogy mivel PF-esítettünk, a házi szabályok obsolete-ek lettek, így most ez az első.
Volt-volt, de a plothookon...
Na jó. szóval ott.
Infó Szabinak: kis türelem, a banda másik fele még le van maradva, de hamarosan összefutsz az újjászületett Fuzzal és Eric-kel Smile