1. a javításhoz minőségi nyersanyag kell, régi durva bőrvértből sose lesz új normál bőrvért. Másra, ahová csak keményített bőrcsíkok kellenek, lehet, hogy fel tudod használni. pl ruházat vagy ostor sose lesz belőle, de pl lamellar vagy brigandine (ami core-ban nincs, még 3e-ben se asszem, csak 2e-ben) javításához felhasználhatók a darabkák.
2. a crude broken javelin mending után is crude javelin: értéke nulla. Ezen a SS +10%-a se segít. Na jó, talán.
5. A disable device keretein belül megy az open lock is. Azt nem vettem észre, melyik szekcióban szerepel a crit fail. A formázás nem szerencsés, mert "Disarm Trap or Device" részen belül van, de ha úgy vesszük, a lock is egy device, és az open is egy disarm. Ráadásul a bekezdés folytatódik: "If you’re attempting some sort of sabotage...." ami egyértelmű utalás a következő részre ("Sabotage Mechanical Item"). Itt nem mennék bele, hogy egy sabotage vajon mindig disarm-e, és ha nem disarm, akkor lehet-e crit fail. Abba se, hogy ha akarom, akkor az open lock az sabotage mechanical item is egyben. Ami viszont kézenfekvően adja magát, az az, hogy kritikus hibánál eltörsz valamit a lakatban, és az "nyithatatlan" marad (azaz: wd40 már nem segít, de a flex még igen), vagy ha bezárni próbáltad, akkor "csukhatatlan" marad (ha nem használsz elég gyorskötözőt). Vagy lehet, hogy azt hiszed, sikerült kinyitni, de mégse tudod kinyitni a láda fedelét (ezért azt hiszed, valahol máshol is zárva van...)
Nota bene: nem találom azt a szekciót, hogy 21+ DC esetén csak rogue-nak lenne esélye, se trap, se általános DD esetre. Lehet, hogy az csak search traps-re vonatkozik, és a DD-t (csapda vagy sem) bárki megcsinálhatja?
EDIT: részben megtaláltam, akkor vsz ennyi. "Restriction: [only] Characters with the trapfinding ability (like rogues) can disarm magical traps". Az "only" szót értelmezés gyanánt én szúrtam be.