RPG Addicts | We Know You're Hooked

Full Version: Mindeközben a Vén Vaddisznóban...
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Csak úgy kíváncsiságból kiszámoltam, hogy 6% volt az esélye, hogy mind a 4 támadás talál, és még jó sebzéseket is dobtál... Mondjuk 2-3 találattal is elvittétek volna, de na, szóval ez azért... Smile

Mivel már nincs jelentősége, még egy érdekes kérdés a jövőre nézve: mi történik, ha valaki full move közben (AOO miatt) lesz disabled (staggered)?
A szabály szerint disabled körönként csak 1 move action-t tehet, esetleg 1 std action-t, de utóbbi esetben vérzik.
De érvényes ez az aktuális körre?
Szerintem RAW: az action-t már elkezdte, ezért azt befejezheti (a double move-ot elkezdte, akkor is, ha még az első részénél tart).
De RAI: talán helyes lenne, hogy ha egy move action közepette van, akkor azt felezett sebességgel befejezheti (de nem futhat). Effektíve walk-ra van redukálva a sebessége. Pl 40-es move-val double move: ha már 30-at mozgott, akkor 50/2=25-öt mozoghat még. Ha már 30x2=60-at futott, akkor is 25-öt mozoghat még. Nem futva, nem hustle, hanem walk. Ami egy teljes move action, pl. földről felállás vagy számszeríj-töltés közben lett disabled, azt az action-t befejezheti, akkor is, ha előtte csinált egy std action-t már abban a körben, de utána semmiképp se csinálhat már egy move action-t se.

Hasonló a kérdés pl slow esetén. Ha valaki belerongyol egy slow aurába, akkor mi történik a köre második felével?

Most tűnt csak fel: a slow nem felezi, hanem negyedeli a sebzésedet, pl 30-as move-val körönként 2x30=60ft (futva 120ft), slowed 1x15=15ft? Vagy a "moves at half speed" az a körönként megtett útra vonatkozik, és csak az ugrás számítása miatt van ott megemlítve? (1x30=30)

Ja még egy hasonló eset: amikor valaki pl low light-ból darkness-be lép át, akkor a maradék távot felezve teszi meg?
Csak nem hagy nyugodni a dolog, még egyszer végiggondoltam az egészet. Ha úgy csináljuk, ahogy ti mondjátok, ti. hogy mindenki init, akkor mi lett volna?

Egyrészt szerintem Fuzz és Gábriel tuti nem jöhet előbb az átváltozásnál, Eric és Arkus meg pláne nem.
Másrészt Konyaknál Bélák fürgébb, tehát átváltozik, és lép, és mivel mindenki más flat-footed (ugye? ez a furi rész szerintem), simán ellép mindenki mellett.
Konyak utánaindul, de nem éri utol (max ha íjra cserél menet közben, akkor épp lőhet egyet). Vagy ha van valami spellje, az talán még eléri.

Második körben Fuzz feltápászkodik és vagy éppencsak odaér, vagy nem, de támadásra tuti nem elég a köre, Gábriel meg választhat, hogy flank-eli (eléáll) vagy rohamozik, és 1 támadás (szerintem mindkét esetben bukja a stealth-et, de ha nem, akkor egy találat).
Ezután újra az antilop jön, és eltűnik a kanyarban (futás nélkül 120 move. nb. ezt még meg kell néznem, hogy a folyosón darkness v low-light van, de ha Fuzz kijön, akkor valami fényt csak hoz magával...

Most akkor hogy is van ez? Béláknak volt egy fél szabad köre, és emiatt tudta Fuzz lecsapni? Ha nincs szabad félköre, akkor elmenekült volna? Smile
Ilyet sztem mi nem mondtunk. Smile
Ha úgy csináljuk ahogy mi mondjuk, akkoris ugyanez van, csak később változik át, Fuzz 26-nál és G 18-nál előbb jön aszerint, s readyznek.
Persze ha 16 alá dobtak volna, s Belák az első, akkor ff miatt leléphet aoo nélkül.
Annyi változott volna, hogy az átváltozást is 16-nál csinálta volna csak meg, s kevesebbet mozog emiatt.

Futás nélkül 120ft? 60ft a moveja dupla mozgással?

Low-light volt a goblin termekig legutóbb. Gábriel elé állást választotta volna, de ha elfut, akkor Fuzz valszeg nem indulna utána, csak ha lenne még ER-je.
60 a base move-ja, igen
http://www.d20pfsrd.com/bestiary/monster...s/antelope

amit írsz, az ellentmondás: miért ready-znél, ha még nem váltotta ki esemény a csata elejét? (és csata előtt nincs ready, ugye?)
(03-12-2018, 07:33 PM)DM Surranó Wrote: [ -> ]60 a base move-ja, igen
http://www.d20pfsrd.com/bestiary/monster...s/antelope

amit írsz, az ellentmondás: miért ready-znél, ha még nem váltotta ki esemény a csata elejét? (és csata előtt nincs ready, ugye?)

"Ha úgy csináljuk, ahogy ti mondjátok, ti. hogy mindenki init, akkor mi lett volna?"

De abból indultunk ki, hogy mi lett volna, ha úgy csináljuk, hogy mindenki init. Ha van init, akkor van actionje, akkor miért ne readyzhetne.
Amit te írsz, hogy Fuzz csak második körben jöhet az olyan mintha, egy meglepi körből kimaradna, de az a meglepi kör egy teljes kör lenne, nem csak egy "fél".
Igen, de annak lenne értelme, több, mint annak, hogy Fuzz felpattan, mikor még meg sem kezdődött az átváltozás, de hagyjuk.

Tapatalkkal küldve az én ALE-L21 eszközömről
Konyak lancanak mozdulata inditotta volna a kort, amivel igen lassan lecsap. Erre kell fel Fuzz, valtozik at a prone druida, majd felall, ...
kivéve, hogy a druida nem sem volt prone, de egyébként kábé ja. Smile
az eredmény minden esetben ugyanaz: a druida vérzik. A különbség csak a látvány esztétikumában van, és szerintem esztétikusabb így.
egyébként meg nem akartam húzni az időt, túl későn jutott eszembe, hogy Konyak arcanát IS dobhatna. ha a nature VAGY az arcana bejön, akkor ott dől el a csata, így meg 30 lábbal arrébb.
... és ha Konyak, Fuzz meg Gábriel nem kiabált, akkor Eric és Arkus továbbra is gyanútlanul pátyolgatják Sharwynt. Smile
Van még egy goblin foglyunk. Az durva lenne, ha beleraknánk az egyik fabarázdába, hogy lássuk mi lesz vele?
Vajon nekünk engedelmeskedik, mert mi raktuk bele?
De lehet valami táposabb gobbót kéne fentről szerezni majd.

S mi lenne, ha a lányt is újra beleraknánk, akkor nekünk engedelmeskedne? Hogy lehetne a Fa felett átvenni az uralmat, próba cseresznye Smile Vagy akkor mi is gonosszá válunk, mégha azzal a szándékkal tesszük, hogy utána elengedjük?
Hogy mennyire durva evil humanoiddal* élőállat kísérletet végezni, azt a fantáziádra bízom Smile
* (mármint a goblin esetén. Sharwyn esetén a két jelzőből egyikben sem lehettek biztosak)
A maradék három kérdésre meg konkrétan nem tudod a választ, de ha nem nekem szólt a kérdés, akkor persze tessék csak megvitatni, nyitott vagyok az elméletekre Smile (xp xp xp)