03-12-2018, 10:19 AM
Csak úgy kíváncsiságból kiszámoltam, hogy 6% volt az esélye, hogy mind a 4 támadás talál, és még jó sebzéseket is dobtál... Mondjuk 2-3 találattal is elvittétek volna, de na, szóval ez azért...
Mivel már nincs jelentősége, még egy érdekes kérdés a jövőre nézve: mi történik, ha valaki full move közben (AOO miatt) lesz disabled (staggered)?
A szabály szerint disabled körönként csak 1 move action-t tehet, esetleg 1 std action-t, de utóbbi esetben vérzik.
De érvényes ez az aktuális körre?
Szerintem RAW: az action-t már elkezdte, ezért azt befejezheti (a double move-ot elkezdte, akkor is, ha még az első részénél tart).
De RAI: talán helyes lenne, hogy ha egy move action közepette van, akkor azt felezett sebességgel befejezheti (de nem futhat). Effektíve walk-ra van redukálva a sebessége. Pl 40-es move-val double move: ha már 30-at mozgott, akkor 50/2=25-öt mozoghat még. Ha már 30x2=60-at futott, akkor is 25-öt mozoghat még. Nem futva, nem hustle, hanem walk. Ami egy teljes move action, pl. földről felállás vagy számszeríj-töltés közben lett disabled, azt az action-t befejezheti, akkor is, ha előtte csinált egy std action-t már abban a körben, de utána semmiképp se csinálhat már egy move action-t se.
Hasonló a kérdés pl slow esetén. Ha valaki belerongyol egy slow aurába, akkor mi történik a köre második felével?
Most tűnt csak fel: a slow nem felezi, hanem negyedeli a sebzésedet, pl 30-as move-val körönként 2x30=60ft (futva 120ft), slowed 1x15=15ft? Vagy a "moves at half speed" az a körönként megtett útra vonatkozik, és csak az ugrás számítása miatt van ott megemlítve? (1x30=30)
Ja még egy hasonló eset: amikor valaki pl low light-ból darkness-be lép át, akkor a maradék távot felezve teszi meg?
Mivel már nincs jelentősége, még egy érdekes kérdés a jövőre nézve: mi történik, ha valaki full move közben (AOO miatt) lesz disabled (staggered)?
A szabály szerint disabled körönként csak 1 move action-t tehet, esetleg 1 std action-t, de utóbbi esetben vérzik.
De érvényes ez az aktuális körre?
Szerintem RAW: az action-t már elkezdte, ezért azt befejezheti (a double move-ot elkezdte, akkor is, ha még az első részénél tart).
De RAI: talán helyes lenne, hogy ha egy move action közepette van, akkor azt felezett sebességgel befejezheti (de nem futhat). Effektíve walk-ra van redukálva a sebessége. Pl 40-es move-val double move: ha már 30-at mozgott, akkor 50/2=25-öt mozoghat még. Ha már 30x2=60-at futott, akkor is 25-öt mozoghat még. Nem futva, nem hustle, hanem walk. Ami egy teljes move action, pl. földről felállás vagy számszeríj-töltés közben lett disabled, azt az action-t befejezheti, akkor is, ha előtte csinált egy std action-t már abban a körben, de utána semmiképp se csinálhat már egy move action-t se.
Hasonló a kérdés pl slow esetén. Ha valaki belerongyol egy slow aurába, akkor mi történik a köre második felével?
Most tűnt csak fel: a slow nem felezi, hanem negyedeli a sebzésedet, pl 30-as move-val körönként 2x30=60ft (futva 120ft), slowed 1x15=15ft? Vagy a "moves at half speed" az a körönként megtett útra vonatkozik, és csak az ugrás számítása miatt van ott megemlítve? (1x30=30)
Ja még egy hasonló eset: amikor valaki pl low light-ból darkness-be lép át, akkor a maradék távot felezve teszi meg?