Mindenki: Ha charge közben sikeresen megütnek valaki AOO-val, akkor megszakad a charge vagy nem?
Ha nincs valami specko efektje (->prone, ...) a sikeres AOO tamadasnak, akkor nem szakad meg a charge.
ha AOO részeként a charging karakter útjába kerülsz, az is jó.
Szabival megbeszéltük, hogy mikor hogyan lehet haver által elfoglalt kockán áthatolni, és feedback-et elfogadunk.
Alapban ha van bőven mozgástér az adott cellán kívül, akkor nem kerül plusz költségbe az áthaladás.
Ha "szoros" a helyzet, akkor viszont a "squeeze" szabály lép életbe annak minden velejárójával (felezett sebesség, bünti támadásra és védekezésre az áthaladás idejére, ami vsz csak AOO esetén jön számításba).
Szoros helyzet alatt értendő pl:
- Egy 5 láb széles folyosón haladtok, nincs hová félrelépni.
- Az illető cellát fenyegeti az ellen, tehát aki épp ott van, nem ér rá azzal foglalkozni, hogy a kedvedért fél kockával odébb (esetleg: ellenfél cellájába) húzódjon
- Aki épp ott van, nem tud reagálni a jöttödre (ő vak, te vagy láthatatlan, ő béna (de nem fekvő), stb.)
Eddig emlékeim szerint én sose számoltam pluszt, ha mégis, akkor bocsi.
A szabálytisztázás fenti módja a jelen encounter végeztével lép érvénybe NÁLAM. Más DM-eknek az átvételét javaslom, de szintén nem az éppen folyó csaták közepette.
Identify potion by taste: nem találtam nyomát, hogy bárhol is korlátozva lenne a retry, vagy akár take 20 használata, márpedig ez tipikusan az az eset, amikor folyamatosan csökken az anyag mennyisége. Vagy mindig visszaköpöd?
Ha a háromnegyedét el lehet kóstolgatni úgy, hogy a maradék még mindig hatásos maradjon, akkor miért nem lehet négyfelé osztani, és máris van négy potion-öd? Utána GOTO 10.
Egyébként pedig nemcsak egyszerűbb, hanem hatékonyabb is, mint a detect magic, ami vicc.
Javaslatokat kérek házi szabályra.
Napi egy kóstolás, amit a potionban rejlő másodlagos mágia regenerál?
Grand totálban három kóstolás, így ha tudtodon kívül valaki már háromszor megkóstolta, akkor a te első próbád tönkreteszi a cuccost?
Minden kóstolásnál 1/3 esély, hogy tönkreteszi a potiont, kivéve, ha egész biztos, hogy új volt?
Szerintem ne bonyolítsuk ennyire túl.
Runalordon és IV-n már előfordult, abban maradtunk, hogy akkor van esély így azonosítani, ha korábban már ivott, látott, szagolt ilyen potiont az illető. Sztem ez elég korlátozás. S perceptiont ne csak taste alapján, hanem globálisan vegyük figyelembe, pl. ha kiszúrja, hogy teljesen más a színe, akkor beazonosíthatja, hogy ez szerinte biztos nem CLW, de fogalma sincs mi. Persze előfordulhat, hogy más vidékeken másként készül, de elfogadható sztem, hogy alapjáraton egyforma a tanult metódus és az eredmény, ahogy a mágia felismerése is, elvégre mindenki más testalkatú és másként mozog kicsit, mégis felismerhető a mozdulataiból, motyogásából a spell spellcrafttal.
De ha választani kell, akkor három kóstolás max. amíg még van benne elegendő dózis, hogy hatásos maradjon. Negyedik kóstolásra már hatástalan. Ekkor kell összeönteni kettőt
A tudtodon kívül részre meg annyi, hogy potionből látszódnia kell ebben az esetben, hogy már belekóstoltak, nincs csordultig.
OK, akkor legyen ezzel a feltétellel: ha már találkozott ilyennel, akkor azonosíthatja. Ha hasonlóval, akkor sejtheti, hogy hasonló. Még annyit, hogy a csapdák balesetszerű elsütéséhez hasonlóan a potion is legyen elrontható egy natural 1 dobással: ebből kifolyólag take 20 nincs, de amíg van merszed dobálni, addig lehet akárhány retry, amennyit az idő enged (egy régi thread-ben találtam, hogy DND-ben 1 percig tart a folyamat).
Szerintem is felesleges jobban szabalyozni a dolgot. DnD5-ben egy short rest-tel (1 ora) mar lehet barmilyen varazstargyat azonositani. Effele mozdult el a PF is. Az identify is csak +10-zel jobb a detect magicnel.
@DM: Csak tisztázni akarom, hogy te is úgy láttod (mint DM és mint PC is), hogy a channel energy úgy viselkedik mint egy fireball. Egy dobás és mindenki azt gyógyulja undead esetén sebződi?