(05-01-2018, 01:22 PM)DM Surranó Wrote: [ -> ]Konyak kapott két sebzést, arra nem dobattam.
A kocka közepét meg te se gondoltad komolyan. Aszerint 0-nál ill 80-nál három lábbal a föld fölött lebegnél?
Tapatalkkal küldve az én ALE-L21 eszközömről
Dehogynem, hiszen nem 0-ról indultunk, akár lehetett volna kocka közepéről indulni
Ezt inkább nem méltatom válaszra.
(hoppá...)
(05-02-2018, 05:53 AM)DM Surranó Wrote: [ -> ]Ezt inkább nem méltatom válaszra.
(hoppá...)
Nem kell megsértődni, ha valakinek más véleménye is van, csak egy kérdés volt
Hasonlóan ahogy vízszintesen is el van csúsztatva a kút, azaz most sem egy konkrét négyzet középen mászunk felfelé, hanem grid kereszteződésben jövünk fel és onnan kell ellépni 4 irányba, miért lenne durva az ha 3D-ben meg a kocka közepén vagyunk amikor indán mászunk. Mindkettő elcsúsztatás a default helyhez képest.
Mivel nem volt kijelentve előre, így 0 az alap természetesen, de nem tartom ördögtől valónak azt sem, hogy 12.5-ről indulhatna valaki a kocka közepéről, vagy éppen megállhatna ott. Pl. egy mediumot aki kb 6 láb magas s "kilóg" a kockából felhetően előbb észrevesznek, előbb belekerül a 60láb darkvision látókörébe fentről, mint egy 3 láb magas small. Mondom még1x nyilván nem így van jelen esetben, mert nem volt róla szó.
"Ha Fuzz szeme öt láb magasan van, akkor kilát onnan..." - ebből a mondatodból indultam ki, mivel másként nemigen kerülhet Fuzz feje 5 láb magasra mintha pont addig mászik, hogy a kocka közepén legyen a lába, ne pedig az alján. Sztem ez teljesen rendben van, hogy valaki 75-ös kockában van, de fentebb, különben nem lehetne leskelődni sem. Sztem ez lehet normal modeban az, hogy csak éppen odáig mászik fel, hogy kilásson, másik verzió meg stealth modeban, hogy kikukkantson, de nagyon ővatosan, hogy lehetőleg észte se vegyék, hogy ott van. Hasonló eset földön is előfordulhat amikor falnál kikukkantunk, s épp a griden van a fal sarka.
igen, explicit mondhatod, hogy odáig mászol, bár csatában nem szeretjük, ha egy mozgás nem egész voxelben végződik, de jelen helyzetben meg fal sarkánál is megérteném. Mondjuk fal sarkánál is azt mondjuk, hogy valamelyik kockában vagy egészen, csak a kocka szélének lapulsz. Itt is mondhatjuk, hogy 75-nél a 75-től 80-ig tartó kocka felső felében lapulsz (de köv mozgás szempontjából nem 77.5-ről, hanem 75-ről indulsz). A függőleges kiterjedést általában úgy modellezem, (és javaslom másoknak is), hogy M lény 10 láb magas (törp kivétel kéne legyen?), S lény 5 láb magas. Kábé ez az, ameddig (ill ami fölé) egy tőrrel (ill hosszú karddal) vagy hasonló méretű fegyóval elér. Touch-ra a high jump a mérvadó: ökölszabály: S max 4 láb, M max 8 láb (és itt a törp is, mert a karja elég hosszú, a lába rövidebb), de lehet konkretizálni, hogy pl. testmagasság * 4/3, ill törpnél testmagasság * 3/2 (5/3?), ha valaki extrém magas vagy extrém alacsony (Korg
)
Konyak délre ígért lépést
(05-01-2018, 02:39 PM)DM Surranó Wrote: [ -> ]Szabinak írtam, hogy mizu. Holnap reggelig lehet javaslatokat tenni arra az esetre, ha egy ideig dmpc lesz
Tapatalkkal küldve az én ALE-L21 eszközömről
Mivel a hobbó már várja a támadását, így nem megy oda sérülten, inkább meghagyja Ericnek.
Előszöris visszaszól, hogy "Nincs is nálunk fegyver!" - mivel sem nála, sem Ericnél nem volt eddig. "De mostmár van!" - mondja miután előhúzza a láncot.
Javaslat1: fegyó elő, s Nyugati gobbó lába levág, majd Ény-ra 5 láb.
Ha Ény-on is DT terep akkor nem tud lépni. Ha ott nem csak a kiindulásin, akkor meg tudja csinálni.
Javaslat2: fegyó elő, s readyzik, hogy megtámadja a hobbó, de felmegy egy szintre vele fegyverhúzás közben (időhúzás is egyben)
EDIT: Nem aktualis, mivel kozben Konyak delre igert valaszt.
annyi észrevétel, hogy Konyak már előző körben elővette a láncot, így most nem kell arra actiont pazarolnia.
DT odafönn minden plusz a kút, de mivel már van kezében lánc, akár dt-n is mehet erre-arra, nem lesz, aki aoo-t üssön, különben is valami 25-ös AC-je van mobility miatt.
Mobility érdekes kérdés.
Most élesben jött, Konyakkal megbeszéltük, hogy nem variálunk, marad a RAW, de hosszú távon érdemes belegondolni.
Mobility azt mondja, hogy AOO ellen ad +4 dodge-t.
Mi van, ha valaki nem AOO, hanem readied action keretében üt rád elhaladáskor? Van valami értelme, hogy akkor nem jár a mobility?
Technikailag ugye két külön dolog.
Szerep szempontból annyi értelmét látom, hogy át/elhaladáskor ugye másfelé (nem oldalra / hátad mögé) nézel, belépéskor meg az ellen felé (előre).
Balansz szempontjából annyi értelme talán, hogy ha readied action-re is megengednénk, akkor nagyon felértékelődne. Esetleg már most is lenne olyan pc, aki azt mondaná, hogy "ha ezt tudom, akkor a mobility-t választom"
Szerintetek?
Biztos lenne, hogy akkor többen választanák.
De sztem teljesen más a szitu, AOO egy std actionön kívüli plusz cselekedet, amit könnyebb kikerülni, ezért lehet rá +4 dodge, de ready egy standard action és direkt arra koncentrál, szerintem egyáltalán nem illene bele, hogy arra is legyen mobility, hiszen az illető ezerrel figyel rád, nem csak úgy félválról üt rád a letöltött round action mellett.
Meggyőztél, marad a RAW
Tapatalkkal küldve az én ALE-L21 eszközömről
rage-ről olvasgatok, miközben írom a kilencedik kört...
találtam pár érdekességet, pl egy spellt Biilë-nek:
https://www.d20pfsrd.com/magic/all-spells/r/rage/
(igen, a csajszi Degecről jött
)
de igazából
ez érdekelt:
a vélelmező szerint a potion ivása nem igényel koncentrációt (szerintem se...)
Egy
(szerintem) 3.5-ös poszt szerint:
Quote:If a class has a rage ability that does not allow spellcasting (as with barbarian rage), a character of that class also cannot use a magic item activated by spell trigger, spell completion, or command word while using the rage ability.
Mivel pedig a potion use-activated, ez is azt sugallja, hogy lehet potit inni (ha megreckírozza az AOO-t rage AC-vel).