RPG Addicts | We Know You're Hooked

Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account   Login to account




  • 1 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


[OOC] Mindeközben a Vén Vaddisznóban...
#31
(01-22-2016, 01:38 PM)DM Surranó Wrote: Felmerült, mit lehet földön fekve és mit nem.
Nahát. Támadni lehet, csak lőni nem (kivéve stb.)
Tehát ha támadni lehet, akkor threaten.
Ha threaten, akkor AOO-t is tud és flankel is.

Ami a mozgást illeti... " You may not take a 5-foot step using a form of movement for which you do not have a listed speed. ". Mivel kúszás-görgés nincs a "dwarf" oldalon a feltüntetett mozgásnemek között, ezért azt mondanám, hogy nem tud ilyet.
Általánosságban azt mondanám, hogy fekve haladni az "difficult terrain" vagy ha úgy tetszik, felezett (negyedelt?) sebesség.

Vélemény?

Acrobatics a válasz:
http://www.d20pfsrd.com/skills/acrobatic...tened-area
Quote:You can use Acrobatics in this way while prone, but doing so requires a full-round action to move 5 feet, and the DC is increased by 5.

Ebből arra következtetek, hogy ha nem threatened area, akkor egy move action 5 lábat gurulni és persze nem kell acrobatics-ot dobni.
Quote this message in a reply
#32
(12-13-2015, 08:32 PM)DM Surranó Wrote: 1. Acrobatics through threatened area (ez inkább szabályértelmezés)
Eric 10 lábra áll a goblintól. Ha át akar nindzsucuzni a teljes threatened areán, akkor ugye belép mellé, rálép a mezejére, kilép a mezejéből és kilép a fenyegetett területről.
A szabály szerint "you can move through a threatened square without provoking an attack of opportunity from an enemy by using Acrobatics. "
Illetve: "This penalty increases by +2 for each additional opponent avoided in one round"
úgy veszem, hogy az "átmozgás"-ra ugyanazt alkalmazom, mint az AOO esetén normálisan: a kimozgás számít.
Valamint mivel ugyanazon ellenfélről van szó, a +2-k nem jönnek számításba.
Az is világos, hogy három mező 30 mozgásnak számít (nehéz terepen 60-nak, sötét nehéz terepen 120-nak stb)
A kérdés főleg az, hogy szerintetek jól értem-e, hogy három próbát kell dobni: +0, +5, +0. (ha megáll a goblin túloldalán, akkor csak az első kettőt, mert a harmadikon nem haladt át)
Másik eset, amikor három ellenfél mellett megy el. Akkor "egyre nehezebb lesz", vagy mivel a kör elején már megterveztük az útvonalat, minden egyes dobás ugyanolyan nehéz? Vagyis: +0/+2/+4, vagy +4/+4/+4?

Erre senki nem reagált, ezért úgy döntöttem, hogy három dobás és "egyre nehezebb". Fuzz esetében ez rögtön +4, mert rögtön ott a 3 ellen...
Quote this message in a reply
#33
Vsz csak hetfon leszek. DM

Sent from my HUAWEI SCL-L01 using Tapatalk
Quote this message in a reply
#34
Eric+Fuzz szamara spoiler!!!
800 arany, ennyit nem érnek Smile.
És ráadásul a foglyokat valószínűleg, ha vissza is adják, akkor csakis teljesen kifosztva, tehát lehet őket felszerelni a csatára.

Milyen új karaktert akartok hozzni? Holnap ha erre járnak akkor fel is kérhetné Konyak őket a bajtársai kimentésére.

Mennyi is volt az alma ára? Ezen válasz után folytatom az IC szálat.
Quote this message in a reply
#35
50gp
Quote this message in a reply
#36
Hm... nem volt egy szabályértelmező topic? vagy volt, csak eltűnt?...

Na addig is ide... a "rejtett varázslásról"

A varázslást fel lehet ismerni, pl "ready action" szerint.
D&D 3.5:
http://www.d20srd.org/srd/combat/special...ellcasters

Elrejtésről kitűnő összefoglaló itt:
http://rpg.stackexchange.com/questions/1...ng-a-spell

és a "tuti tipp" kifejezetten bárdoknak (persze magasabb szint kell hozzá):
http://www.d20srd.org/srd/divine/divineA...guiseSpell

namost hivatalosan nem játsszuk a RoS-t, meg az nem is PF változat, de teljesen életszerű felvetés a titokban cast-olás, és aminek van értelme, annak van valószínűsége is (ami persze lehet 0, de ez más kérdés). Ráadásul a 3.5-ben a gnóm ugye a "Races of Stone" kategóriába tartozik, bár PF-ben már inkább fey...

Pathfinderben van egy 3rd party feat, ami Spellcraft-ot használ:
http://www.d20pfsrd.com/feats/3rd-party-...cret-spell
És a sleight of hand móka egy redukált változata az Inner Sea-ben:
http://www.d20pfsrd.com/feats/general-fe...igns-local
Végül, a metamagic feat szekció figyelmeztet:
Quote:Metamagic feats that eliminate components of a spell don't eliminate the attack of opportunity provoked by casting a spell while threatened.
Vagyis: éles helyzetben pusztán a koncentráció tényét is észreveheti a megfigyelő.

Tehát összegezve: van egy nem-core feat, amit fel kell(ene) venni, hogy legalább a szomatikus komponenst el tudd nyomni. De egy bárd miért ne próbálhatná meg elnyomni a verbálist is?
Hogy ne legyen erősebb, mint az egyébként nem is engedélyezett feat, talán ezt tudom ajánlani:
- Ha van verbális komponense, akkor Bluff* vs Sense Motive.
- Ha van szomatikus komponense, akkor Sleight of Hand* vs Perception.
- Ha mindkettő van, akkor mindkettő
Ha nem vagy képzett, akkor is lehet gurítani, viszont ha 10-nél nagyobb a végeredmény, akkor 10-nek vesszük, és azt kell überelnie az ellenfél Sense Motive ill Perception check-jének.

*EDIT: annyi mínusszal, amennyi a spell level.
Quote this message in a reply
#37
(03-10-2016, 01:41 PM)DM Surranó Wrote: Hm... nem volt egy szabályértelmező topic? vagy volt, csak eltűnt?...
Nem tűnt az el, ha erre gondolsz: http://forums.rpgaddicts.com/showthread.php?tid=237
Quote this message in a reply
#38
úgy értettem, hogy a TBK fórumban is kellett volna lennie egynek, amiben a házi szabályokat tartjuk, de lehet, hogy mivel PF-esítettünk, a házi szabályok obsolete-ek lettek, így most ez az első.
Quote this message in a reply
#39
Volt-volt, de a plothookon...
Quote this message in a reply
#40
Na jó. szóval ott.
Infó Szabinak: kis türelem, a banda másik fele még le van maradva, de hamarosan összefutsz az újjászületett Fuzzal és Eric-kel Smile
Quote this message in a reply

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  




Users browsing this thread:
114 Guest(s)

Forum software by © MyBB - Custom theme © iAndrew 2014 - All Material and Content © artCain, HJCain, and RPGAddicts 2009 - 2015
     
ABOUT US
A gaming group started in late 2005 when several members (from all over the world) came together on a long-running forum website called Plothook.net (formally known as Highmoon.net). Several games transformed from a by-the-book format to highly modified versions that became new hybrid systems with completely custom rules and abilities. Ten years later, these faithful players wanted to secure their work and their stories, becoming the basis of these forums.