RPG Addicts | We Know You're Hooked

Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account   Login to account




  • 1 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


[OOC] Mindeközben a Vén Vaddisznóban...
Beleolvastam a közepébe is Smile

- "Ha nem lenne dt, akkor meg átváltozás után 5ft balra, és akkor azért hiúsul meg a támadás, mert out of reach."

Ha előbb átváltozik, akkor miért hiúsulna meg Konyak ütése ettől, lép 5 lábat Konyak is és lecsapja, nem? Annyira meglepődik, hogy nem Belákot látja, hogy leblokkol, s nem tud lépni 5 lábat? Vagy CDG-re értetted csak?

- "Konkrétan egyébként az volt Bélák terve, hogy ha bárki támad, akkor átváltozik, és a meglepetés erejét próbálja a hasznára fordítani."

Ebben az esetben viszont, ha nem ő kezdi az átváltozást, amire senki nem számít, hanem már egy támadásra "readyzik" (nevezzük így), akkor egyáltalán nem látom, hogy miért nem az init döntene ki gyorsabb, miért gyorsabb ő, mint az aki támad (mivel nincs olyan, ready non-combat). Ha előre eldönti, hogy most átváltozok még mielőtt bárki elkezdené támadni, akkor oké az amit írtam, hogy mivel nem észrevehető az átváltozás, átváltozott, s ez inditja az initet.

- Persze modellezhető úgyis, hogy mindenki "körben" volt, de ezeket általában nem szoktad szeretni előre indítani, s akkor mindenki delayelhetett, readyzhetett volna, stb. ha tudja, hogy "körben" van Smile Jobb ha nincs kör ilyenkor, max technikai, hogy a PC-k egymás között ne tolódjanak el.

- Illetve van egy olyan lehetőség is, ezt is használtad már asszem te is és Sir is, hogy aki indítja a kört az 20-nál jött, azaz druida 20-nál átváltozik, s utána jönnek a többiek. 

Szóval lehet variálni, igény szerint Smile

De most az a helyzet van IC, hogy átváltozott. Akár initet kiváltó eseménynek, akár meglepi körnek számolod amiben csak ő vett részt, tök mindegy. Utána indul a kör és kész, ez van most IC threadben, nem?

A sas akkor lett volna jobb, ha nem kifelé menekül, hanem itt a teremben sikerül egyből felrepülnie, s akkor kevésbé találtuk volna meg, persze csak idő kérdése, ha nincs más kijárat innen.

De egyébként nincs semmi gond azzal, hogy így alakul, jobb mintha koloncként cipelnünk kellene, ezért is írtam, ha menekül és úgy öljük meg akkor nyugodtabb Fuzz lelkiismerete is. Persze a non-leathal még mindig mehet itt is.
Quote this message in a reply
Init vs meglepi:
a játékmechanizmus szerintem csak arra az esetre tér ki, amikor két ellenséges formáció találkozik, és azonnal kitör a balhé. Minden más ad-hoc. A "meglepetés" fogalmát most nem játéktechnikailag, hanem a szó eredeti értelmében véve szerintem a karakterek minimum meghökkentek, kivéve, aki megdobta a nature check-et. (egyébként Fuzz is dobhat, ugye)
De amit írsz, az tkp az, amire én gondoltam ("lehet úgy venni, hogy ez megtörtént, s ez az első kör kiváltó oka."), sőt én ennél engedékenyebb voltam, hogy esélyt adjak Konyaknak, hogy ő is azonnal befejezhesse a támadást.

Wild Shape:
Egyébként ebben talán a PF lazább, mint a többi, hogy bármilyen S vagy M állatot enged, amit a druida ismerhet. A patkány (dire rat mármint) a climb miatt benne volt a pakliban, de itt nemigen menne sokra a 20-as climbbal. Ahhoz előbb jó messzire kellene mennie, amire túl sok esély nincs, de gyakorlatilag Konyak nature checkjétől és initjétől függ.

Fuzz action:
Ha jól értettem, Fuzz alvást színlelt... karddal a kezében? 5ft-et nem tud lépni dt-n, de sima mozgás nyugodtan lehet, aközben kardot is húzhat, mert ha elmegy mellette az antilop, akkor úgyis kap AOO-t. (jóóóó nem kap mindkettőt, és akkor???)
Quote this message in a reply
A mai IC threadet meg nem olvastam.
Combaton kivul nincs ready ezert irtam ezt. Konyak kvazi readyzett ami csak azt jelenti, hogy barmi szokatlant tamadott probal tenni a druida, akkor kezdodik a csata (combat) dobunk kezdemenyezot aztan meglatjuk mi lesz.
Jelen szituacioban a csatat Konyak lancanak mozdulata inditja el. Dobunk kezdemenyezot aztan meglatjuk mi lesz. Ha a druida a gyorsabb akkor atalakul es meg egy move actionje is lesz.
Ha korabban atvaltozott volna, akkor nincs AOO es a csatat az atvaltozas tenye inditja be.

Ha ugy iteli meg a DM akkor leeshetnek a kotelek rola. Habar szerintem a megfelelo vegtagparokon rajta maradnak csak sokkal lazabban. Kerdes ha egy fekete haju emberbol egy szoke hajuva polimorfalom magam, akkor leesnek rolam a kotelek?
Ha hobbitta valok akkor is rajtam marad, de egy-ket mozdulat es kihuzom belole a labamat, kezemet.

Miutan Belak sikeresen atvaltozik:
============================
Szerintem senki sincs meglepodve, kiveve az(oka)t a karakterteke) aki elhitte Belaknak hogy o teljesen jo szandeku es nem vart tole semmi trukkot, tamadast, ...

Konyak nature check nelkul is tudja, hogy Belak valamifele magiat alkalmazott: atalakult, ossze ment es idezet valakit, helyett cserelt valakivel, ...
Kibasz tapos mert megkotozve hang nelkul is atvaltozott.

Egyebek
=======
(A DnD5-ben megkapja a leny full HP-jat a druida.)
Quote this message in a reply
Tkp a polymorph szabályai szerint ha állattá változol, akkor az equipment beolvad. ha másik humanoiddá, akkor nem. És mondhatni, a kötél az equipment. (mert ha nem, akkor a cursed páncél sem az)
Konyak DC23 arcanával mondjuk meg tudja mondani, hogy beast shape I, amit lát.

AD&D2-ben asszem a max hp-je 1d6*10%/át gyógyulja, ami nem is olyan rossz. Valamiért olyan rémlett, hogy egynapi pihenésnyit gyógyul 3.5-ben is, de pf-ben tuti nullát.
Quote this message in a reply
nem emlékszem, beszéltünk-e már a részleges futásról. RAW, csak full round lehet futni, és csak egyenes, akadálymentes terepen (nem DT, nem sötét, stb). Eric hány kör alatt ért vissza futva, ott számíthatott, de nem tudom, mondtunk-e mást, mint RAW. Ha nem, akkor most felteszem a kérdést:

futás RAW, vagy lehet move action-ként is futni? (a charge tkp az, tehát lenne értelme)
A) RAW
B) Szerintem a rugalmasságba az belefér, hogy egy full move-ból (pontosan) egy move-nyi folytonos egyenes szakaszon lehet sprintelni. Pl Konyak 40-es move-val kivergődik egy kanyargós részből (25ft), aztán fut 2x40 lábat, aztán a maradék 15 lábbal beveszi a következő kanyart.
C) Vagy rugalmasabb: legalább egy move-nyit lehet futni. Fenti példában Konyak 25 láb kanyar, aztán akár 2x55 lábat is futhat.
D) Vagy még rugalmasabban: akármilyen hosszt lehet futni, ami belefér a futásba, de legalább charge-nyi legyen (asszem 10 láb? vicc). Ezzel szerintem jobban vissza lehet élni, pl kanyarban is lehetne "charge"-olni (kettőt a kanyarig, aztán kettőt az ellenig... vagy akár ellentől egyet-kettőt el, aztán hátra arc, és charge).
Quote this message in a reply
(03-10-2018, 02:34 PM)DM Surranó Wrote: Tkp a polymorph szabályai szerint ha állattá változol, akkor az equipment beolvad. ha másik humanoiddá, akkor nem. És mondhatni, a kötél az equipment. (mert ha nem, akkor a cursed páncél sem az)
Konyak DC23 arcanával mondjuk meg tudja mondani, hogy beast shape I, amit lát.

Nem mernék mérget venni rá, hogy a kötél az equipment, azt hittem azért jött le, mert az antilopnak sokkal vékonyabb a lába.
Könnyen lehet, hogy az számít equipmentnek ami önként van nála, rajta, a cursed páncél valszeg igen, a kötél nem.
Quote this message in a reply
(03-10-2018, 11:58 AM)DM Surranó Wrote: Fuzz action:
Ha jól értettem, Fuzz alvást színlelt... karddal a kezében? 5ft-et nem tud lépni dt-n, de sima mozgás nyugodtan lehet, aközben kardot is húzhat, mert ha elmegy mellette az antilop, akkor úgyis kap AOO-t. (jóóóó nem kap mindkettőt, és akkor???)

Alvást színlelet, de kardhüvellyel a kezében, nem volt kihúzva. DT oké.
Quote this message in a reply
Igen, én is arra gondoltam, hogy kisebb, vékonyabb mindene, ezért esik le, de konkrétan az equipment be is olvadhat. Az meg ősi téma, hogy most ha egy szarkofág tetején állok, vagy éppenséggel átölelem azt, akkor az equipment-e vagy sem (tipikusan invisibility esetén). Vagy ha nem simán kötözött sonka, hanem karóhoz van kötve, akkor most a karó hová számít. Sima bilincs vagy falhoz rögzített béklyó különbözik-e, stb. Szerintem nem érdemes ilyen bőröket sem ráhúzni, hogy önként vagy sem, hanem józan ésszel.

Másik: az ülésből felállás. Szerintem a földön ülés a prone-hoz van közelebb, de asszem anno taglaltunk több változatot, és a székből felállást talán 5ft-nek vagy 10ft-nek vettük, az ülésből felállás is lehetne tőlem kevesebb, mint egy move action (pl duplája a székből felállásnak), de hogy "move" mint action része lenne-e, az a kérdés inkább, mert hiába move action, ha nem "move", akkor közben nincs fegyver-előhúzás. Pl ajtónyitás közben sincs, pedig az konkrétan lehet egy "move" action kellős közepén (tkp egy "double move" folytonos 50%-a bármelyik ponton)
Szóval most maradjunk annyiban, hogy ha akarod, kardot húzott felállás közben, mert nem is volt annyira elrakva, stb, és akkor ready-zik.

És akkor most IC...
Quote this message in a reply
Akkor a szigorú szabályok szerint maradt a B verzió, azaz felállt (move action) és mozgott 5, azaz DT miattt lábat s ekkor húzott kardot, azaz nincs readyje, csak aoo.
Quote this message in a reply
... és mivel már megírtam, hálózati hiba miatt nem tudtam megerősíteni, de gyaníthattad, hogy talált mind a négy, te vagy az erkölcsi győztes, mégse reckíroztál semmit Smile
Quote this message in a reply

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  




Users browsing this thread:
106 Guest(s)

Forum software by © MyBB - Custom theme © iAndrew 2014 - All Material and Content © artCain, HJCain, and RPGAddicts 2009 - 2015
     
ABOUT US
A gaming group started in late 2005 when several members (from all over the world) came together on a long-running forum website called Plothook.net (formally known as Highmoon.net). Several games transformed from a by-the-book format to highly modified versions that became new hybrid systems with completely custom rules and abilities. Ten years later, these faithful players wanted to secure their work and their stories, becoming the basis of these forums.