RPG Addicts | We Know You're Hooked

Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account   Login to account




  • 1 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


[OOC] Mindeközben a Vén Vaddisznóban...
Konyak letett arrol a tervrol, hogy sajat "haziallatnak" tartsuk meg a sarkanyt? Smile
Jobb a beke a koboldokkal? Pedig a sarkanyveru Konyakhoz jobban illene Wink
Quote this message in a reply
Az meg DnD 3.5 volt:
http://www.d20srd.org/srd/prestigeClasse...sciple.htm

PF-ben nem tudom mi lesz vele.
Most neztem meg lehet PF-ben is dragon disciple, csak kell egy szint spontan caster Big Grin
Quote this message in a reply
Az arcanist class jatszik? Tudomasom szerint ez az egyetlen spontan arcane caster ami nem sorcerer es INT-bol varazsol.
Quote this message in a reply
Maga a class spellcasting szempontjából rendben van (nagyobb szabadság a választásra, de kisebb napi adag, mint a sorcerernek vagy a wizardnak), a sok arcane exploit némelyike viszont nagyon durva, még az ACG-sek közül is.
Pl obfuscated spellcasting, egy 4. szintű arcanist eltol egy második szintű spellt, "mintha detect magic lenne", és az "identify spell being cast" spellcraft DC-jét feltolja legalább nyolccal, de akár tízzel is. Nyolcadik szinten egy ice storm-ot álcázhat ugyanilyen könnyen, és a DC 16-tal vagy akár 18-cal nőhet. (fordítva poénos: https://youtu.be/N34vl39jrok?t=492)
Vagy Flame Arc, ami annyit sebez, mint a channel, csak vonalban (mint egy kis lightning bolt). És bármikor lecserélhet egy első szintűt egy ilyenre, vagy egy második szintűt két ilyenre
Szóval előre beszéljük meg, melyikeket szeretnéd, azokat átgondolom, és ha úgy oké, csak akkor vedd föl a class-t.

Egyébként érdekes lesz a tűzerő, brb1/mag2 (CL4)/arc1 (CL2+)
Quote this message in a reply
(05-25-2018, 06:36 PM)DM Surranó Wrote: Ooc1 Fuzz ölte meg, a túlzott képpel csak arra utaltam, hogy a goblin akciója hősies és önfeláldozó volt, Fuzz meg jó, bármit is jelentsen ez.

OOC1 - Hiába ezek a goblinok már csak ilyen heroikusak Smile Jelen esetben a jó azt jelenti nála, hogy megöli a gonoszokat (goblinokat), akik csúnyán elbántak Dyrraval, s velünk sem tennék másként. Simán kivégezte "fájdalommentesen", mégha nem is szívesen tette, de szükségesnek ítélte, semmi trancsírozás, meg testrész vagdosás és holttest meggyalázás. Persze életben is hagyhatta volna, újabb foglyokat gyűjtve, mint korábbi csatákban tette, hogy majd negyedszer is megtámadjon, miután Fuzz elment, s vagy magához tér vagy a társai felgyógyították. Mert akár azok is lehettek volna az ajtó mögött, még egy csomó "lakos" hiányzik, feltehetően leléptek vagy a nyugati ajtó mögött rejtőzködnek, ha nem itt voltak. Nyilván DM tudta, hogy nem menekülés miatt töri be az ajtót, s hogy csak 1 hp-ja volt. Fuzz nem tudta egyiket sem, s meg is lepődött, hogy pont ennek van 1 hp-ja Smile De így már utólag logikus mindkettő, mert ha esetleg bemegy, s Fuzz utána akkor feltehetően előbb őt kapja el a sárkány, s Fuzz észreveszi, hogy ez a sárkányszob. Vagy ha épp Fuzz nem siet vissza, hanem bekukkant akkor is kiderülhetett volna, ez mondjuk meg kellett volna tennie, utólag nem is értem miért nem tette, valamiért a déli termet és nyugati ajtót akarta biztosítani, hogy ott más senki nincs. S ha itt van több goblin nem akarta magára húzni őket.
Ja, nem is G. volt még itt akkor, patit kellett volna beküldeni, de ennyit számít, hogy a DM tud valamit a játékosok meg nem, más a nézőpont a csata hevébenSmile
Quote this message in a reply
Igen, ez így mind világos, és helyes, beleértve, hogy nem értettem én sem, Kíváncsi Úr miért nem nézett be Smile ráadásul adtatok fél órát a kiéhezett sárkánynak, hogy jól lakhasson.

Pár észrevétel az első körhöz.

1. Nem 5 láb a látótáv, csak mint egy enyhe blur: látni, hogy ott a valaki, csak célozni nehéz.

2. Mindenki láthatta, mert amikor észrevette, hogy lebukott, feladta a stealth-et.

3. Támadás elmaradt, mert nem volt Eric mellette, flyby attack-ja nincs v nem akarta. Tehát full move volt, de arcana dc20 megmondja az is, milyen gyors.

4. Ahogy én látom, Eric nem ready-zett közeledésre, az oszlop (cover) miatt pedig AOO se volt, de ha rosszul mértem fel, Eric majd szól, hogy mikor és hogy cselekedett az útvonal ismeretében.

Tapatalkkal küldve az én ALE-L21 eszközömről
Quote this message in a reply
(05-26-2018, 07:35 PM)DM Surranó Wrote: Igen, ez így mind világos, és helyes, beleértve, hogy nem értettem én sem, Kíváncsi Úr miért nem nézett be Smile ráadásul adtatok fél órát a kiéhezett sárkánynak, hogy jól lakhasson.

Jut eszembe, először írtam is, hogy visszküldi Gábrielt felderíteni a terepet, csak utána annyit postoltam, annyi minden teendő lett volna, hogy közben meggondoltam magam, s visszavontam, erről az ajtóról meg ideiglenesen el is feledkeztem addigra.

De ugye megmondtam, hogy szét kell szedni az emelvényt, s lefedni pár deszkával a kútat Smile
Quote this message in a reply
Ha volt olyan poszt, amiben nem javasolta, hanem megtette valamelyik karakter, vagy a csapat úgy anonim egységként, akkor megtörténhetett, de én sem emlékszem ilyenre, csak a felvetésre. Akkor adjusztálom a posztot.

Az 55 vs 60 láb terén:
1. egész kockában állunk meg.
2. Onnan is belát a kútba, ez nem gond, és
3. Ott számoltad el, hogy nincs egyenes röpvonal A-ból B-be, és 45 foknál nem nagyobb forduló 5 láb mozgást emészt fel. (euklideszi táv emlékeim szerint 43 + 5 + 11 = 59 láb)

A fordulókról:
"It can also turn up to 45 degrees by sacrificing 5 feet of movement"
Nincs olyan, hogy fly checkkel "instant" turn, csak olyan, hogy 5 lábért 46-90 fok, vagy 10 lábért 91-180 fok.
Itt jegyezném meg, hogy 180/10 = 90/5, ezért bár írva nem találom, de valamiért mindig az élt bennem, hogy 5 lábért DC15-tel max 90 fokot lehet fordulni, 10 lábért check nélkül lehet max 90 fokot.

A Draconomiconban van pár tök jó ábra, de 3.5-ben nem fly skill volt, hanem a mozgékonyságból adódott a pálya:
- wingover: 180 fok = +10 ft
- average: 90 fok = +5 ft
- poor: forward 5, turn 45 fok (kvázi: lólépésben fordul)
- clumsy: forward 10, turn 45 fok

Ezt részben a wingover feat-nél leírva így találjuk meg:
"Normal: A flying creature can turn up to 90 degrees by making a DC 15 Fly skill check and expending 5 feet of movement. A flying creature can turn up to 180 degrees by making a DC 20 Fly skill check and expending 10 feet of movement."
A Fly skill unchained részében pedig tovább lehet élesíteni a kanyarokat:
"5 Ranks: A successful DC 20 Fly check allows you to make a 45-degree turn without sacrificing movement."
"15 Ranks: A successful DC 30 Fly check allows you to make a 90-degree turn without sacrificing movement, or a 180-degree turn by sacrificing 5 feet of movement."

Unchained és Signature Skill
Jelen post-ban engedélyezem mindenkinek a Signature Skill feat-et.
Esetleg aki már foglalkozott vele, összefoglalhatná, hogy hogyan látja: mennyivel jobb az unchained a simánál? az egyensúly irányába hat ("gyengébb" osztályokat hoz közelebb az "erősebbekhez"), vagy túlzó (bármelyik unchained sokkal erősebb bármelyik simánál)?
Quote this message in a reply
főleg a tiszta OOC posztokat kérem az OOC threadbe, kiváltképp, mert nem műx a move post (másnak se?)

OOC1 - jégen harcolás, fészek... ajtót nyitni...
Az "asszem" jellegű IC kérdésekre monster lore, esetünkben Arcana a válasz. Hogy mennyit tudsz, az a dobásodtól függ. (basic / tough: DC15-20 + CR)
Hogy tud-e ajtót nyitni, arra bármelyik karakter tud IC válaszolni, ha dob egy tisztességes bölcsi próbát. (másik fejével gondolkodás... talán sense motive is lehetne akár)

OOC2 - Draconicul ... ki gonosz...
Ez is olyan, amit a játékos tud, a karakter meg ha megvan az arcana próbája (really easy: sárkányra DC10+CR, koboldra DC5+CR)
Hogy ki gonosz és mi a gonoszság, az filozófiai kérdés. Én szeretem a régi (talán még 2E) megközelítést, hogy nincs gonosz vagy jó teremtmény: jószándék van és gonosz szándék. Ha egy hobgoblin megbecstelenít egy csatában elesett ellent, az gonosz. Ha épp ugyanannak az ellennek a máját sütögeti, hogy az éhét csillapítsa, azaz épp vacsorát készít, az nem gonosz. Ha egy ragadozó kajára vadászik (mert szüksége van arra a kajára, neki vagy kölykeinek, mindegy), az sosem gonosz. Ha azért nyírja ki, mert örömét leli a rettegésben és a vér szagában, akkor is felmerül a kérdés, hogy ez most hormonális vagy pszichés dolog. Pl macska esetén nem az, ivarérett zöld sárkány esetén esélyes, hogy igen. Hasonlóképp egy kobold törzs, amely a saját területén fenyegetően lép fel a betolakodók ellen, vagy egy elemében gonosz (arcana!!!) sárkány szabadulni akar a fogságból, akkor gonosz cselekedet-e bármelyiket segíteni? Ezt inkább IC tudják mérlegelni a karakterek, saját jellemük, hátterük, nézeteik alapján. Pl egy bölcs karakter biztos megkérdezné azt, amit te is felvetettél: ha menekülni akart, miért nem tette? Nem akarta, megzavartuk, egyéb? Ha nem akarta, akkor biztos valami gonosz oka volt rá, és akkor a szökésben segítés a gonosz ellen hat, de a sárkány céljainak elérésében segítés a gonosz irányában. Vagy koboldok szemszögéből pont fordítva? Mit kezdenek a koboldok a sárkánnyal? Miért fontos nekik annyira? Használják gonosz célokra? Tudják arra használni? Tudják kényszeríteni? Kényszeríteni KELL azt a sárkányt, hogy gonoszkodjon? Vagy egész más céljuk van vele?...

... remélem, pár bogarat ültettem a fülekbe, és nem árultam el semmi szupertitkosat Smile

OOC3 - Scent.
Ezt IC válaszolom meg a poszt szerkesztésével.
Quote this message in a reply
Azert irtam oda mert konkert IC dolgokhoz kapcsolodott, de OOC megjegyzeskent. Majd igyekszem figyelni ra, h ne tegyem Smile

OOC1 - kobold take10-vel alap sztem, foleg egy felgnom bardnak, h a kobold gonosz, sarkany mar dobos, de majd ha tobbet latja IC, akkor IC dob majd, egyelore ezek ooc megjegyzesek voltak

OOC2 - igen filozofiai, de ettol fuggetlenul van egy olyan megis, h alignment amihez probalja a jatekos iranyitani a karit, tobb kevesebb sikerrel, mivel azon tul h filoyofiai, szubjektiv is, h kinek mi a jo es rossz. A goblinoknak mi vagyunk a rossz, idejottunk es beleturtunk az eletukbe, de ugyanezt tette egy lovag is. Nehez kerdesek, amiket nem is lehet megvalaszolni... csak elmelkedni roluk, egy konkret gonosz cselekedettol gonosz lesz valaki, vagy eppen egy jotol jo, hol a hatar ami megfelel az alignmentnek, sztem az egy iranymutatas amit probal tartani, cselekedetek meg a konket esetek

OOC3 - meg az is lehet, h keletnek ment fenysebesseggel, s most hatbatamad minket Smile
Quote this message in a reply

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  




Users browsing this thread:
111 Guest(s)

Forum software by © MyBB - Custom theme © iAndrew 2014 - All Material and Content © artCain, HJCain, and RPGAddicts 2009 - 2015
     
ABOUT US
A gaming group started in late 2005 when several members (from all over the world) came together on a long-running forum website called Plothook.net (formally known as Highmoon.net). Several games transformed from a by-the-book format to highly modified versions that became new hybrid systems with completely custom rules and abilities. Ten years later, these faithful players wanted to secure their work and their stories, becoming the basis of these forums.