03-10-2016, 01:41 PM
(This post was last modified: 03-10-2016, 01:51 PM by DM Surranó.)
Hm... nem volt egy szabályértelmező topic? vagy volt, csak eltűnt?...
Na addig is ide... a "rejtett varázslásról"
A varázslást fel lehet ismerni, pl "ready action" szerint.
D&D 3.5:
http://www.d20srd.org/srd/combat/special...ellcasters
Elrejtésről kitűnő összefoglaló itt:
http://rpg.stackexchange.com/questions/1...ng-a-spell
és a "tuti tipp" kifejezetten bárdoknak (persze magasabb szint kell hozzá):
http://www.d20srd.org/srd/divine/divineA...guiseSpell
namost hivatalosan nem játsszuk a RoS-t, meg az nem is PF változat, de teljesen életszerű felvetés a titokban cast-olás, és aminek van értelme, annak van valószínűsége is (ami persze lehet 0, de ez más kérdés). Ráadásul a 3.5-ben a gnóm ugye a "Races of Stone" kategóriába tartozik, bár PF-ben már inkább fey...
Pathfinderben van egy 3rd party feat, ami Spellcraft-ot használ:
http://www.d20pfsrd.com/feats/3rd-party-...cret-spell
És a sleight of hand móka egy redukált változata az Inner Sea-ben:
http://www.d20pfsrd.com/feats/general-fe...igns-local
Végül, a metamagic feat szekció figyelmeztet:
Tehát összegezve: van egy nem-core feat, amit fel kell(ene) venni, hogy legalább a szomatikus komponenst el tudd nyomni. De egy bárd miért ne próbálhatná meg elnyomni a verbálist is?
Hogy ne legyen erősebb, mint az egyébként nem is engedélyezett feat, talán ezt tudom ajánlani:
- Ha van verbális komponense, akkor Bluff* vs Sense Motive.
- Ha van szomatikus komponense, akkor Sleight of Hand* vs Perception.
- Ha mindkettő van, akkor mindkettő
Ha nem vagy képzett, akkor is lehet gurítani, viszont ha 10-nél nagyobb a végeredmény, akkor 10-nek vesszük, és azt kell überelnie az ellenfél Sense Motive ill Perception check-jének.
*EDIT: annyi mínusszal, amennyi a spell level.
Na addig is ide... a "rejtett varázslásról"
A varázslást fel lehet ismerni, pl "ready action" szerint.
D&D 3.5:
http://www.d20srd.org/srd/combat/special...ellcasters
Elrejtésről kitűnő összefoglaló itt:
http://rpg.stackexchange.com/questions/1...ng-a-spell
és a "tuti tipp" kifejezetten bárdoknak (persze magasabb szint kell hozzá):
http://www.d20srd.org/srd/divine/divineA...guiseSpell
namost hivatalosan nem játsszuk a RoS-t, meg az nem is PF változat, de teljesen életszerű felvetés a titokban cast-olás, és aminek van értelme, annak van valószínűsége is (ami persze lehet 0, de ez más kérdés). Ráadásul a 3.5-ben a gnóm ugye a "Races of Stone" kategóriába tartozik, bár PF-ben már inkább fey...
Pathfinderben van egy 3rd party feat, ami Spellcraft-ot használ:
http://www.d20pfsrd.com/feats/3rd-party-...cret-spell
És a sleight of hand móka egy redukált változata az Inner Sea-ben:
http://www.d20pfsrd.com/feats/general-fe...igns-local
Végül, a metamagic feat szekció figyelmeztet:
Quote:Metamagic feats that eliminate components of a spell don't eliminate the attack of opportunity provoked by casting a spell while threatened.Vagyis: éles helyzetben pusztán a koncentráció tényét is észreveheti a megfigyelő.
Tehát összegezve: van egy nem-core feat, amit fel kell(ene) venni, hogy legalább a szomatikus komponenst el tudd nyomni. De egy bárd miért ne próbálhatná meg elnyomni a verbálist is?
Hogy ne legyen erősebb, mint az egyébként nem is engedélyezett feat, talán ezt tudom ajánlani:
- Ha van verbális komponense, akkor Bluff* vs Sense Motive.
- Ha van szomatikus komponense, akkor Sleight of Hand* vs Perception.
- Ha mindkettő van, akkor mindkettő
Ha nem vagy képzett, akkor is lehet gurítani, viszont ha 10-nél nagyobb a végeredmény, akkor 10-nek vesszük, és azt kell überelnie az ellenfél Sense Motive ill Perception check-jének.
*EDIT: annyi mínusszal, amennyi a spell level.