12-13-2015, 08:32 PM
(This post was last modified: 12-13-2015, 08:36 PM by DM Surranó.)
Két szabályértelmező kérdés (fura, azt hittem, van szabályértelmezés thread, de úgy látszik, nincs. Majd csinálok, de oda nem vita, hanem a konszenzus (vagyis: DM döntés ) kerül.
1. Acrobatics through threatened area (ez inkább szabályértelmezés)
Eric 10 lábra áll a goblintól. Ha át akar nindzsucuzni a teljes threatened areán, akkor ugye belép mellé, rálép a mezejére, kilép a mezejéből és kilép a fenyegetett területről.
A szabály szerint "you can move through a threatened square without provoking an attack of opportunity from an enemy by using Acrobatics. "
Illetve: "This penalty increases by +2 for each additional opponent avoided in one round"
úgy veszem, hogy az "átmozgás"-ra ugyanazt alkalmazom, mint az AOO esetén normálisan: a kimozgás számít.
Valamint mivel ugyanazon ellenfélről van szó, a +2-k nem jönnek számításba.
Az is világos, hogy három mező 30 mozgásnak számít (nehéz terepen 60-nak, sötét nehéz terepen 120-nak stb)
A kérdés főleg az, hogy szerintetek jól értem-e, hogy három próbát kell dobni: +0, +5, +0. (ha megáll a goblin túloldalán, akkor csak az első kettőt, mert a harmadikon nem haladt át)
Másik eset, amikor három ellenfél mellett megy el. Akkor "egyre nehezebb lesz", vagy mivel a kör elején már megterveztük az útvonalat, minden egyes dobás ugyanolyan nehéz? Vagyis: +0/+2/+4, vagy +4/+4/+4?
2. Ajtónyitás = 1 move action (ez inkább házi szabály)
Pl Konyak 40-es move-val az ajtótól 5 lábra áll. Lép egyet, ajtót nyit, kör vége. De ha 40 lábra áll, ugyanez a képlet.
Szerintetek mennyire jó ötlet egy olyan házi szabály, hogy a full move részeként végrehajtott ajtónyitás lehet a mozgás közepén, vagyis a full move egyik felét viszi el? (bármennyi legyen is az)
Fenti példában Konyak lép egyet, nyitja az ajtót, és még 35 lábnyit mozoghat.
Az előbbit nyilván érthető, miért kérdem, most dob Eric.
Az utóbbinak is van köze az encounterhez, mivel a zöld goblin már árkon-bokron túl lenne, de mivel előre nem beszéltük meg, a csapat hátrányára nem vezetek be egyoldalúan házi szabályt. A jövőben viszont jól jöhet a karaktereknek is.
Persze lehet, hogy valamelyik valahol már tisztázva vagyon, akkor én kérek elnézést.
1. Acrobatics through threatened area (ez inkább szabályértelmezés)
Eric 10 lábra áll a goblintól. Ha át akar nindzsucuzni a teljes threatened areán, akkor ugye belép mellé, rálép a mezejére, kilép a mezejéből és kilép a fenyegetett területről.
A szabály szerint "you can move through a threatened square without provoking an attack of opportunity from an enemy by using Acrobatics. "
Illetve: "This penalty increases by +2 for each additional opponent avoided in one round"
úgy veszem, hogy az "átmozgás"-ra ugyanazt alkalmazom, mint az AOO esetén normálisan: a kimozgás számít.
Valamint mivel ugyanazon ellenfélről van szó, a +2-k nem jönnek számításba.
Az is világos, hogy három mező 30 mozgásnak számít (nehéz terepen 60-nak, sötét nehéz terepen 120-nak stb)
A kérdés főleg az, hogy szerintetek jól értem-e, hogy három próbát kell dobni: +0, +5, +0. (ha megáll a goblin túloldalán, akkor csak az első kettőt, mert a harmadikon nem haladt át)
Másik eset, amikor három ellenfél mellett megy el. Akkor "egyre nehezebb lesz", vagy mivel a kör elején már megterveztük az útvonalat, minden egyes dobás ugyanolyan nehéz? Vagyis: +0/+2/+4, vagy +4/+4/+4?
2. Ajtónyitás = 1 move action (ez inkább házi szabály)
Pl Konyak 40-es move-val az ajtótól 5 lábra áll. Lép egyet, ajtót nyit, kör vége. De ha 40 lábra áll, ugyanez a képlet.
Szerintetek mennyire jó ötlet egy olyan házi szabály, hogy a full move részeként végrehajtott ajtónyitás lehet a mozgás közepén, vagyis a full move egyik felét viszi el? (bármennyi legyen is az)
Fenti példában Konyak lép egyet, nyitja az ajtót, és még 35 lábnyit mozoghat.
Az előbbit nyilván érthető, miért kérdem, most dob Eric.
Az utóbbinak is van köze az encounterhez, mivel a zöld goblin már árkon-bokron túl lenne, de mivel előre nem beszéltük meg, a csapat hátrányára nem vezetek be egyoldalúan házi szabályt. A jövőben viszont jól jöhet a karaktereknek is.
Persze lehet, hogy valamelyik valahol már tisztázva vagyon, akkor én kérek elnézést.