RPG Addicts | We Know You're Hooked

Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account   Login to account




  • 1 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


[OOC] Mindeközben a Vén Vaddisznóban...
Röviden. Majdnem mindegy, túl van már bonyolítva, szokás szerint. Smile

Hosszabban.
Eddig sztem, ha olyan volt a helyzet csatában volt fény, lopakodáshoz meg elég volt a dim-light. Vagy valahol normal light volt, ahol több a gomba?

1.a. Attól függ, ha nincs concealment darkvision ellen, ahogy írod, akkor megszűnik neki is mivel Gábrielnek is van darkvisionje. Bár ebben nem vagyok biztos, hogy darkvisionnel mindenképp látod pl. az árnyékban rejtőzködőt, a fal mellett osonkodót, a mennyezet közelében repülőt. Ezt nem tudtam, ez nekem új. 
1.b. Tényleg readyzhet egyáltalán? Smile Az std action, amíg nincs csata (turn) nincs ready sem. Smile

2. Szóval azt mondod, ha van 120ft darkvisionös lény, akkor hiába van concealment esélytelen a stealth ellene, hacsak nem coverben vagy, azaz mondjuk pl. sáskák nem tudnak concealmentben rejtőzködni, csak cover mögött, mert a 120ft darkvision mindig mindent lát? Sztem ők sem coverben voltak, mert volt aki látta, más meg nem, pedig valami gombán ültek talán. Vagy csak PF-ben esélytelen is darkvisionös ellen stealthelni, hacsak nem tudsz covertől coverig mozogni.

"De szerintem nem értetted a mondandó lényegét: igen, arról az esetről beszélek, amikor az adott körben a mozgást fedezékmentes helyen fejezed be. Pl most Gábriel kiszúrta, hogy 5 lábra balra van valaki, ha ott megáll, az a valaki tuti észreveszi, mert megszűnt a cover. Támadni már nem tud, viszont meglepi körrel indulunk, tehát ha 10 lábat arrébb repül, akkor nem tud támadni a meglepi körben sem."

Ebben igazad lehet, hogy nem értettem, hogy volt külön lényeg benne Smile De ha a fedezékmentes hely a lényeg, akkor erre írtam asszem, hogy én concealmentet is számítom, nem csak fedezéket (akkor ebből lehet félreértés, hogy darkvisionös ellen sztem olyan nincs, csak cover)

Csak akkor áll ott meg, ha támadtak rá (azt írtad újradobod, ebből gondoltam, hogy támadni fog), ha nem támadnak akkor megy terv szerint tovább, hiszen csak szagott fogott, hogy itt valahol van. De miért írod, hogy mellette megy el? Gábriel fent repül az ajtó felett, miért szűnik meg a cover? Vagy 10láb az ajtó is? 

3. Így van, azt emelted ki, megerősítem. De ettől függetlenül sztem igaz amit írtam. Az amikor befejezedről, meg ha nem tévedek, akkor előtt leírtam a véleményem a támadásos esetnél.

"végül az újradobásról: elvileg mindig kéne újradobni, amikor változik a szituáció, ezt egyszerűen úgy lehet modellezni, hogy akkor dobok, amikor változik, addig meg minek."

Ezzel teljesen egyetértek.

-----------------------------------------------

Lehet nekem voltak túl elvetemült elképzeléseim a stealthről ezért, leírom mire gondoltam józan paraszti éssszel.

Gábrielnek jó a stealthje (d20+19), tud repülni, dim-light van, bemegy és a mennyezet közelében repülve (cover+concealment) JÓ eséllyel körbe tud repülni, főleg azon a területen ahol lullaby is van (-5 perception a gobbóknak, ha ott vannak).
Mint írtad is közben te is, nekik nem túl erős a perception (azaz valaki 20-at dobott vagy nincs G. coverben).

Egyedüli necces területnek az ajtón kiosonást gondoltam, ha valaki épp az ajtót figyeli (viszont akkor az illető nincs total coverben), ott a stealth check a szoba és oszlop között (cover-cover), utána mennyezet közelében, feltéve, hogy nem a mennyezetet bámulja mindenki akár simán végig tud repülni.

Ehhez képest első sarkon kiszúrták.

A fenti elképzelés óta közben kiderült pár dolog:
- concealmentben nem tud repülni
- dim-light helyett dark van
- a szoba sem túl magas
- asztalok is vannak
- a fly checkekre is jobban kell figyelni

Ennek ellenére nem retroznék (bár volt B terv is, lehet azzal kezdtem volna), mert még mindig úgy gondolom, hogy nem lett volna esélytelen a képességeivel, mivel akkor ehhez kell alkalmazkodni, azaz covertől coverig repülni, pl. az oszlopok tele vannak sárkányos faragványokkal emlékeim szerint, egy-egy oszlopot vesz be egyszerre a magasban. Feltéve, hogy ezek az oszlopok, faragványok lehetnek coverek neki. Nem ragaszkodom ahhoz, hogy egyben repülje körbe, ha a stealth mode ebben az esetben erre nem alkalmas.

Bár én eddig ezt úgy értelmeztem, hogy a darkvision csak a 20% missre elkerültésre vonatkozik, ettől még dim-lightban lehet stealthet csinálni darkvisionös ellen is. Sztem a sáskás sztoriban is így játszottad ki.

In an area of dim light, a character can see somewhat. Creatures within this area have concealment (20% miss chance in combat) from those without darkvision or the ability to see in darkness. A creature within an area of dim light can make a Stealth check to conceal itself. Areas of dim light include outside at night with a moon in the sky, bright starlight, and the area between 20 and 40 feet from a torch.
Quote this message in a reply

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  


Messages In This Thread
Lullaby és más állatfajták - by DM Surranó - 07-28-2016, 08:31 AM
RE: Mindeközben a Vén Vaddisznóban... - by Fuzz - 01-20-2018, 01:53 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Konyak - 04-12-2016, 07:44 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Fuzz - 06-09-2016, 06:36 AM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Fuzz - 06-09-2016, 07:22 AM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Fuzz - 06-09-2016, 02:02 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Konyak - 06-09-2016, 02:36 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Fuzz - 06-09-2016, 07:50 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Fuzz - 10-24-2016, 07:17 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Fuzz - 11-14-2016, 08:48 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Konyak - 12-17-2016, 06:31 PM



Users browsing this thread:
44 Guest(s)

Forum software by © MyBB - Custom theme © iAndrew 2014 - All Material and Content © artCain, HJCain, and RPGAddicts 2009 - 2015
     
ABOUT US
A gaming group started in late 2005 when several members (from all over the world) came together on a long-running forum website called Plothook.net (formally known as Highmoon.net). Several games transformed from a by-the-book format to highly modified versions that became new hybrid systems with completely custom rules and abilities. Ten years later, these faithful players wanted to secure their work and their stories, becoming the basis of these forums.