RPG Addicts | We Know You're Hooked

Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account   Login to account




  • 1 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


[OOC] Mindeközben a Vén Vaddisznóban...
milyen ellen milyen dobása? Smile (ha arra gondolsz, a stealth clarification-t éppen azért írtam, mert ha Gábriel kerülgeti az oszlopokat, sose tudhatja, éppen melyik oldalon van az ellen, és ha egy oldalra kerülnek, nem kell dobás... feltéve persze, hogy nincs concealment sem)

A terem magasságára nem találtam más jegyzetet, ezért maradt a std 10 láb. Elvégre ez egy alsóbb szint. Feltehető, hogy faltól oszlopig ill oszloptól oszlopig boltívek vannak, az oszlopoknál meg valamivel alacsonyabb, mondjuk 8-12 láb változó.
Megnéztem a jegyzeteket, és az oszlopos teremben (természetes) sötétség van. A kertekben vannak derengő gombák, egészen a könyvtárig, de aztán az utolsó kertig vezető lépcsős patkóban megint sötét van. szóval ott vagy fénnyel mentetek, vagy sötétben botladoztatok, de nem volt eddig jelentősége. A dim light is jogos, eddig nem vettem figyelembe pl csatáknál, hogy Konyaknak és Fuzznak lett volna miss chance-e, de majd odafigyelek, hogy Eric kapjon egy kis jogos előnyt Smile

1. Amit írsz, kb azt diktálja a józan ész, és valóban, nem erről szól a szöveg, és erre is akartam rámutatni, hogy ha nem TE mozogsz, akkor mindegy, hogy az orrod előtt áll-e az ipse, a stealth nem múlik el. Ha olvastátok a Közjátékot, akkor ott azért volt tiszta föld meg mocsok némelyik goblin, mert az extrém dobásokat úgy vettem, hogy a terepet használva nemcsak a csonti köpenye alá bújt be, hanem akár egy sima komposzthalomnak is álcázhatta magát. (de szép is, amikor a disguise és a stealth találkozik... PF-ben ugye nincs már synergy? mert itt lehetne... ha van időd és megdobsz egy valamekkor disguise-t, akkor +x stealth. (mondjuk 10-nél +2, és +5-önként +1). Összegezve tehát: A lapul, B rejtőzve mozog.
1a. szerinted ha az ellen (B) mozgása miatt szűnik meg kettőtök között a cover/concealment, akkor is megszűnik a nem mozgó (A) stealth-je, szerintem nem, RAW nem. Jelen helyzetben ez úgy jelentkezik, hogy Gábriel tudja, hogy ott van valaki, de nem látja (effektíve total concealment-je van).
1b. ha B mozgására A ready-zett mozgással ismételten fedezékbe vonul (és sikerül az újabb stealth check-je), akkor mindenki egyetért abban, hogy A stealth-je egy pillanatra sem szűnik meg. A kérdés, hogy B stealth-je megszűnik-e, mert ugye A arra reagált, hogy észrevette B-t, de B stealth-je csak B körének végén szűnik meg, tehát akkor A-t hogy nem vette észre addig? Tehát ez csak úgy lehetséges, ha B elrontotta a stealth check-et. (vagy bármi miatt lebukott, pl scent)

2. Dim light-ban van concealment, kivéve darkvision ellen (hoppá, elszóltam volna magam? ki lehet, ki lehet... ork, törp, giant mantis, kobold, goblin, hobgoblin, undead, másik eidolon... kábé minden, amivel eddig errefelé találkoztatok, kivéve human, gnóm és dire rat). De szerintem nem értetted a mondandó lényegét: igen, arról az esetről beszélek, amikor az adott körben a mozgást fedezékmentes helyen fejezed be. Pl most Gábriel kiszúrta, hogy 5 lábra balra van valaki, ha ott megáll, az a valaki tuti észreveszi, mert megszűnt a cover. Támadni már nem tud, viszont meglepi körrel indulunk, tehát ha 10 lábat arrébb repül, akkor nem tud támadni a meglepi körben sem.

3. Megszűnik, HA nem fedezékben fejezed be a kört, és akkor szűnik meg AMIKOR befejezed a kört. Ebben a pontban nem az "akkor, ha" részt, hanem az "akkor, amikor" részt emeltem ki.

érdekességként Gábriel min stealth-je 20, a stock goblinok max perception-je meg 19. Smile (natural 1 v natural 20 esetén mondjuk megadnám a pluszmínusz tízet, csak a játék íze kedvéért) többet nem árulhatok el.

végül az újradobásról: elvileg mindig kéne újradobni, amikor változik a szituáció, ezt egyszerűen úgy lehet modellezni, hogy akkor dobok, amikor változik, addig meg minek. Ha A lapul, B és C meg mászkál, akkor A dob egy stealth-et, B és C meg az első adódó alkalommal dob egy-egy perception-t, és ha mondjuk B-nek azért hiányzott 3, mert 40 lábra volt, akkor nem kell újradobni, 10 lábról észre fogja venni. (tovább józan paraszti ésszel)
Quote this message in a reply

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  


Messages In This Thread
Lullaby és más állatfajták - by DM Surranó - 07-28-2016, 08:31 AM
RE: Mindeközben a Vén Vaddisznóban... - by DM Surranó - 01-20-2018, 07:42 AM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Konyak - 04-12-2016, 07:44 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Fuzz - 06-09-2016, 06:36 AM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Fuzz - 06-09-2016, 07:22 AM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Fuzz - 06-09-2016, 02:02 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Konyak - 06-09-2016, 02:36 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Fuzz - 06-09-2016, 07:50 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Fuzz - 10-24-2016, 07:17 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Fuzz - 11-14-2016, 08:48 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Konyak - 12-17-2016, 06:31 PM



Users browsing this thread:
45 Guest(s)

Forum software by © MyBB - Custom theme © iAndrew 2014 - All Material and Content © artCain, HJCain, and RPGAddicts 2009 - 2015
     
ABOUT US
A gaming group started in late 2005 when several members (from all over the world) came together on a long-running forum website called Plothook.net (formally known as Highmoon.net). Several games transformed from a by-the-book format to highly modified versions that became new hybrid systems with completely custom rules and abilities. Ten years later, these faithful players wanted to secure their work and their stories, becoming the basis of these forums.