06-01-2017, 10:10 AM
(This post was last modified: 06-01-2017, 10:14 AM by DM Surranó.)
Én csak írtam, hogy ez RAW, de nem gondolom így alkalmazni.
Hogy a 7 damage az -3 bünti, az még rendben van, egyszerűbbé teszi az életet. Már amennyiben egyszerűbb azt mondani, hogy "a jelenlegi skill totálodból vonjál ki 3-at", mint hogy "a skill módosítódban cseréld le a +4-et 0-ra".
Ahogy én játszottam, úgy ez lenne azon kevés helyek egyike, ahol a páratlan stat-ok lennének jobbak a párosnál (egyéb helyek: csomó feat req, teherbírás, max spell level, de ez utóbbi azért vicc). Persze az emberek többsége nem választana pont ezért páratlan stat-ot, de ha mégis az van valakinek, mekkora öröm...
Az viszont, hogy a spellcasting-ot és a teherhordást nem befolyásolja, szerintem következetlen.
Erre rátesz egy lapáttal az ability penalty leírás, ami az ability damage-re hivatkozva a különbséget így foglalja össze:
Ráadásul a Touch of Idiocy utal még arra is, hogy a spellek elszállnak (és nemcsak a dc lesz alacsonyabb)
Lehetne azt mondani, hogy az ability damage egy terminus technicus arra, hogy "minden, adott ability modifier-t tartalmazó képletbe bejön egy bünti, de semmi mást nem módosít", ha nem lenne ott a fenti általános leírás.
Nekem ez mondvacsináltnak hangzik, és semmiképp sem olyan cool mesemondás szempontból, minthogy "elgyengültél". Pont. Mindennel együtt, amit ez jelent.
Jut eszembe, valahol sokkal jobb leírás volt a wisdom 0-ról, itt: "incapable of rational thought and is unconscious", de nekem olyasmi rémlik, hogy "falls into a catatonic sleep filled with nightmares". Tehát annyira irracionális, hogy független és értelmetlen horrorképek keringenek a fejében. Mennyivel hangulatosabb, nem?
EDIT: 3.5-ben van, de összevegyítettem a katatóniát a rémálommal.
Szóval ha én írtam volna a szabályokat, akkor RAI: a képesség (és módosítója) minden képletben úgy szerepel, mintha annyival kevesebb lenne. Pl bónusz (vagy túl magas szintű) spell-ek kiröppennek a fejből, vagy legalábbis hozzáférhetetlenné válnak.
Pro és Con a következőket tudom felhozni:
RAW PRO:
- mégiscsak RAW
- a csapat általában jobban jár, mert a speciális képességek (pl monk AC, pap channel, spellek...) megmaradnak.
- a csapat általában jobban jár, mert az ability damage nem a csapat specialitása... Tölgybuckán.
RAW CON:
- Ott van Balthazaar és Biilë is, mint potenciális Ray of Enfeeblement / Touch of Idiocy rajongók, hogy csak két spell-t említsek.
- Nem hangzik úgy, mint "ability damage", inkább mint valami "átok", ami erre kiterjed, arra meg nem.
Tehát ismét a DM-ek tanácsához fordulok, hogy maradjon a RAW (vagyis: Konyak teherbírása változatlan, ami nem olyan fontos, de más esetben pl monk wisdom-ból eredő AC-je, az lehet), vagy legyen RAI (vagyis: az ability damage az ability minden aspektusára kiterjed).
(megjegyzem, én mindig RAI párti vagyok, tehát a kérdés inkább az, hogy szerintetek RAI=RAW, vagy RAI="az én javaslatom")
Hogy a 7 damage az -3 bünti, az még rendben van, egyszerűbbé teszi az életet. Már amennyiben egyszerűbb azt mondani, hogy "a jelenlegi skill totálodból vonjál ki 3-at", mint hogy "a skill módosítódban cseréld le a +4-et 0-ra".
Ahogy én játszottam, úgy ez lenne azon kevés helyek egyike, ahol a páratlan stat-ok lennének jobbak a párosnál (egyéb helyek: csomó feat req, teherbírás, max spell level, de ez utóbbi azért vicc). Persze az emberek többsége nem választana pont ezért páratlan stat-ot, de ha mégis az van valakinek, mekkora öröm...
Az viszont, hogy a spellcasting-ot és a teherhordást nem befolyásolja, szerintem következetlen.
Quote:Diseases, poisons, spells, and other abilities can all deal damage directly to your ability scores. This damage does not actually reduce an ability, but it does apply a penalty to the skills and statistics that are based on that ability.Szerintem a teherbírás, bónusz spell, max spell level mind "statistics that are based on that ability". Más kérdés, hogy a fenti két egymást követő mondat is ellentmondani látszik egymásnak: "directly to your ability scores" vs "does not actually reduce an ability".
Erre rátesz egy lapáttal az ability penalty leírás, ami az ability damage-re hivatkozva a különbséget így foglalja össze:
Quote:In essence, penalties cannot decrease your ability score to less than 1.Most akkor mi van? Csökken az ability vagy sem?
Ráadásul a Touch of Idiocy utal még arra is, hogy a spellek elszállnak (és nemcsak a dc lesz alacsonyabb)
Lehetne azt mondani, hogy az ability damage egy terminus technicus arra, hogy "minden, adott ability modifier-t tartalmazó képletbe bejön egy bünti, de semmi mást nem módosít", ha nem lenne ott a fenti általános leírás.
Nekem ez mondvacsináltnak hangzik, és semmiképp sem olyan cool mesemondás szempontból, minthogy "elgyengültél". Pont. Mindennel együtt, amit ez jelent.
Jut eszembe, valahol sokkal jobb leírás volt a wisdom 0-ról, itt: "incapable of rational thought and is unconscious", de nekem olyasmi rémlik, hogy "falls into a catatonic sleep filled with nightmares". Tehát annyira irracionális, hogy független és értelmetlen horrorképek keringenek a fejében. Mennyivel hangulatosabb, nem?
EDIT: 3.5-ben van, de összevegyítettem a katatóniát a rémálommal.
Pro és Con a következőket tudom felhozni:
RAW PRO:
- mégiscsak RAW
- a csapat általában jobban jár, mert a speciális képességek (pl monk AC, pap channel, spellek...) megmaradnak.
- a csapat általában jobban jár, mert az ability damage nem a csapat specialitása... Tölgybuckán.
RAW CON:
- Ott van Balthazaar és Biilë is, mint potenciális Ray of Enfeeblement / Touch of Idiocy rajongók, hogy csak két spell-t említsek.
- Nem hangzik úgy, mint "ability damage", inkább mint valami "átok", ami erre kiterjed, arra meg nem.
Tehát ismét a DM-ek tanácsához fordulok, hogy maradjon a RAW (vagyis: Konyak teherbírása változatlan, ami nem olyan fontos, de más esetben pl monk wisdom-ból eredő AC-je, az lehet), vagy legyen RAI (vagyis: az ability damage az ability minden aspektusára kiterjed).
(megjegyzem, én mindig RAI párti vagyok, tehát a kérdés inkább az, hogy szerintetek RAI=RAW, vagy RAI="az én javaslatom")