RPG Addicts | We Know You're Hooked

Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account   Login to account




$81.68 donated / $385 needed
for site upkeep Jun 2017-2018!

  • 1 Vote(s) - 1 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


[IC] 1. Ismeretlen vidéken - A térkép
#1
A nap folyamán kalandvágyó személyek érkeztek Hardby kikötővárosba. Belépve a városba kifizették a kapunál a megkövetelt belépési illetéket, amely által jogosultá váltak megszállni az Abbor fogadóban, mint általában az idegenek. A dalia Sir N Dre érkezett elsőnek, láthatóan gazdag emberi család sarja, csak úgy csillog-villog az értékes páncélja a nap fényénél. Nem sokkal később két csuklyás elf szállt meg a fogadóban, egyikük, a szebb arcú körbenézett a városban, s bevásárolt néhány kelléket "Kicsi Grix kicsi boltjában". Késő este érkezett meg Korg a gnómok legalacsonyabbika, akinek sajnos még nem volt lehetősége elsajátítania a közös nyelvet, így elf nyelven próbálkozik megértetni magát. Egy félelf és egy ember tartózkodott rajta kívül a fogadóban, így a Starktól, a félelftől kér segítséget, hogy megértesse magát a fogadóssal miközben a papírját lobogtatja. Korg megtudja, hogy Stark ma érkezett Greyhawkból és rég látott Fred barátjával üzletel éppen valamit.

Az elfek a második emeleten kapnak szobát, az egyágyasak az elsőn. Éjjel a nyitott ablaknál egy kisméretű fej kukkantott be az  elfek szobájába, de Eldir (vagy Balthazaar) kiszúrta és az ablakhoz sietett, de már csak a hűlt helyét találta. Az is lehet, hogy csak képzelődött félálomban, de a biztonság kedvéért becsukta az ablakot.

Másnap reggelizés közben egy magas köpenyes középkorú férfiember lép be az ajtón, mellette egy kistermetű humanoid lány. "Aki végzett a reggelivel és szeretne egy kis pénzt keresni vagy jó cselekedni, esetleg csak érdeklik a kihívások, azt várom ennél az asztalnál." Azzal leülnek a szoba közepén lefoglalt nagy ovális asztalhoz egymással szemben, majd várnak. Szép sorjában megtelnek az üres székek a kaladvágyókkal, Sir N Dre, Eldir, Balthazaar, Korg, Stark és még egy fiatal törp (Darf Junior, a fiatalabb törp azok közül akikkel Korg megismerkedett). A megbízó bemutatkozik, hogy ő Rufus, a lány pedig, akiből alig látszik valami a köpenye és a testét fedő kötések miatt, Liza a segítője.
Fejenként 50 aranyat ígér azoknak az önkénteseknek akik hajlandóak elmenni Wytentonba, amely Safetontól nyugatra van és ott megkeresni és elhozni egy régi hajózási térképet, amely feltehetően a Rawet család birtokába jutott kb. 70 évvel ezelőtt. Ez az egyik feltételezett helye az általa keresett térképnek. Ha egy hét alatt visszatérnek, akkor megduplázza a jutalmat, azaz fejenként 100 arany. Délután egykor indul hajó Safetonba. Oda és vissza a hajózási költséget ő állja, Liza pedig elkíséri a csapatot. A jelentkezőknek ő fogja elhozni a hajójegyeket ebédidőben. A törp kivételével mindenki vállalja a feladatot, ő csak kíváncsiskodott - egyébként az apjával ők is Safetonba tartanak.
Rufus és Liza elmennek megvenni a jegyeket, majd ebédidőben megérkezik a lány a jegyekkel és elkíséri a csapatot a kikötőbe. Kiosztja a névre szóló pecséttel ellátott jegyeket, papírokat. A pecsét rajta két sziklán álló alakot ábrázol, valamint egy hajót és világítótornyot, mindezt egy pici öbölben.

A kikötőben egy kisebb, kb. 80x20 láb méretű vitorlás mellé érkeztek, melynek az oldalán Vizitündér felirat szerepel, az elején pedig egy szép vizitündér látható. Nem is hasonlít azokra, melyeket Korg ismer, látszik, hogy az emberek fantáziája gyakran túlzó. A rakományokat már felrakodták a hajóra. A parton egy egyenruhás ember ellenőrzi a jegyeket, a fedélzeten pedig a kapitány fogadja a felszálló utasokat. A középkorú kapitány jó kiállású határozott személyiség, balján egy míves hosszúkard lóg. Miután mindenkit szívélyesen üdvözöl, nyomatékosan kéri, hogy a nagyobb fegyvernek látszó tárgyakat legyenek kedvesek belerakni a mögötte levő nagy ládába a bonyodalmak és lázadások elkerülése végett (kés, kanál, villa, ilyesmi maradhat). Tájékoztat mindenkit, hogy a kabinjában lesznek elzárva, mint minden más fegyver. A fedélzeten csak a tisztek viselhetnek fegyvert. Azt is közli, hogy itt a hajón ő az Atya Úristen, ha vészhelyzet van mindenki köteles neki engedelmeskedni. Egyébként meg kellemes utazást kíván mindenkinek, s reméli, hogy senkit nem kap el a tengeribetegséges nyavaja.

A hajóút a kapitány elmondása alapján várhatóan kb. 40 óra, de végül csak délelőtt 10 órakor szállnak partra a safetoni kikötőbe. A csapat átvergődik a városon az északi kapuhoz, s vesznek két öszvért az útra. Megtudják, hogy az északi út Pelgaryn felé vezet, 1 napi utazás az "Öböl út" mentén. Ez az út elágazik nyugatnak Sylinton felé, s attól délnyugatra van Wytenton. Ezen a kocsival is járható kereskedői útvonalon 3 nap lenne az út, viszont van egy régi alig használt gyalogösvény is nyugatra a "Sűrű erdőn" keresztül. Ha erre mennek és jól kilépnek, akkor egy nap alatt megjárhatják az utat oda.

A csapat úgy dönt, hogy a gyorsabb utat választja, hogy előbb végezzenek a nagyobb jutalom reményében. 4 óra gyaloglás után véget ér a földút, s folytatják az utat az erdőn keresztül. Magas fák ágai hajlanak a csapat fölé hűsítő árnyékot vetve a melegben, az út szélét benőtték a bokrok. Valamikor nagyon-nagyon régen kétszer ilyen széles is lehetett az út, mostanra egy 5ft széles ösvény maradt a benőtt cserjék, bokrok, gazok miatt, de alatta érezhető, hogy egy kövekből kirakott út volt. Útközben nincsenek nagy szintkülönbségek, éppen csak dimbes-dombos. A csapat megállás nélkül megy, éppen csak a szükséges vizet és kaját veszik magukhoz.
Már kezd sötétedni, legalábbis a sűrű fák között így vélik, amikor kb. egy 40cm átmérőjű fatörzs állja az útjukat keresztben (kb. 30 fokos szögben). Első ránézésre már pár éve kidőlhetett állapítják meg az elfek. Nem lenne semmi különös a fatörzsben, ha az út két szélén nem állna mellette egy-egy kobold. A jobboldali felemeli a kezét a tenyerét az utazók felé mutatva, s draconicul kezd el ugatni.
"Állj! Erre nem mehettek tovább, csak ha megfizetitek az úthasználati díjat, fejenként 50 arany." - annak aki érti, talán Eldir és Balthazaar volt. Ha nem értette senki megismételte törve a commont, bár ez Korgon nem segített, nem mintha érdekelné mit ugat egy kobold.
Szó, szót követ, s úgy tűnik a koboldok elengedik őket, a csapat megindul, de amint Balthazaar átlépi a fatörzset egy gödörben találja magát. Ebben a pillanatban az egyik kobold elrikoltja magát, s elkezdenek a dárdák záporozni, de ez nem igazán hatja meg a hat tagú a csapatot, hatékonyan védekeznek míg az utolsó 2 kobold el nem menekül. Az egyik öszvér viszont elég csúnyán megsérült. Balthazaar is kikecmereg a csapdából egy kis segítséggel, s folytatják útjukat miután Eldir begyűjtötte az összes dárdát. Fél óra múlva ki is érnek az erdőből és újabb egy óra múlva megérkeznek Wytentonba.

Wytenton egy részben elhagyatott kisváros a welkwoodi erdőségtől keletre, sok az üres, lepusztult ház is. A csapat úgy dönt, hogy egy ilyen elhagyatott házban húzza meg magát éjszakára, bár van egy fogadó is. Kipihenten, újult erővel ébrednek s vágnak neki a Rawet család és a térkép keresésének.

Megtudják, hogy az öreg, iszákos Ed a Rawet család utolsó tagja itt a környéken, s valamikor gazdag kereskedők voltak, de mára elszegényedtek. Ed egy kis kunyhóban lakik a város szélén.
Felkeresik Edet. A ház igen lerobbant. Korhad az ajtó, a ház jobb oldalánál lévő istálló romokban van, a fészernek nincs teteje. A ház mögött található egy kút, meg egy lóitató. Az ajtón kopogva először nem kapnak választ, de mivel kitartanak pár perc múlva megjelenik az ajtóban az öreg. Amennyire belátni a ház egy konyhából és egy hálóból áll, odabent iszonyú rendetlenség van, s némi bűz szűrődik ki. Nem örült, hogy felkeltették, de közli, hogy nem tud semmilyen térképről, de 5 aranyért hajlandó elvezetni őket a nyári lakba, szerinte ha van, vagy volt ilyen a család birtokában akkor ott esetleg még meglehet. Összekészül, ami abból áll, hogy kicsit megmosakodik, jobban magához térjen a másnaposságból, magához veszi vándorbotját és tarisznyáját, valamint a pálinkás kulacsát.

OOC - a Greyhawk elnevezéseket egyelőre megtartottam
#2
A csapat követi Edet a lakhoz, aki időnként iszogat a kis kulacsból. A többszintes kúria nem messze fekszik a kisvárostól és a kellemes erdős környezet eléggé elszigetelt ahhoz, hogy nyugodtan pihenhettek akik régen itt laktak. Látszik rajta, hogy már évtizedek óta elhagyatott, elhanyagolt, a falak düledeznek, a repedésekbe kúszónövények kapaszkodnak, kissé félelmetesen lepusztult.

Megérkezve a kapuhoz nem tudnak bemenni, mert a lakathoz nincs Ed-nek kulcsa, elmondása szerint évek óta nem járt erre. Szerencsére a rácsos kerítés elég rossz állapotban van már, így be lehetett könnyen jutni egy közeli résen. Amíg a lovag bemászott addig Eldirnek "véletlenül" sikerült kinyitnia a kaput, így öszvérestől be tudtak menni.

"Nézzetek körű, de nehogy má' ellopjatok valamit!" - mondja Ed miközben beengedi a csapatot a nyári rezidenciába, amelynek egyik bejárati ajtaja félig lóg. Az épebben maradt ajtóhoz kötik ki az öszvéreket.

Valakik járhattak itt nemrég mert a vendégfogadó előtérben tábortűz nyomai lelhetők fel. A ház szobájának ablakai mindenhol be vannak csukva, zsaluzva vagy éppen beszögelve, így odabent félhomály uralkodik. A földszinten levő ablakokat menet közben sorban kinyitották.

A csapat benézne a jobbra levő ebédlőbe, de amint a lovag széthúzza a kétszárnyú ajtó szárnyait, két csontvázzal találja magát szemben. Korg reflexből porrá hamvasztja őket. Ed ennek hatására úgy dönt, hogy inkább itt marad az előtérben, nézzenek körül egyedül. Eldir körbesétál az ebédlőben, majd mennek tovább óvatosabban a konyhába és a kamrába.

Eldir körbesétál a kamrában is, majd visszatér a konyhába és észlelik, hogy valaki van odakint, mert miután az felderítette, hogy ezek idebent valamilyen élőholtakat pusztítanak, s jóravalónak tűnnek, felfedi kilétét a dumájával. Így találkoznak Norryval, a félszerzettel, akit Stark bekerít körbeszaladva a házat, amíg a lovag szóval tartotta, mert fenn állt a veszély, hogy ő a keresett nekromanta. De úgy tűnik egyelőre, hogy nem ő a főgonosz, csak véletlenül járt erre, s gondolta körbenéz idebent, mert látta az érkező furcsa tömeget. A lovagnak nem tetszik, hogy csak úgy hívatlanul birtokot háborít, s ennek hangot is ad, de aztán megbarátkozik vele.

A csapat talált még néhány üresnek tűnő szobát a földszinten, valószínűleg a személyzeté lehettek.

A lovag közben mindenhol gonoszt keres, még az udvarra is kimegy, hogy jól átlássa a terepet, s talál is az emeleten és keletre (balra) néhányat. A lépcsőfeljárónál elintéznek egy zombit és fent a társalgóban egy újabbat. Az emeleten üres (háló)szobákat találnak és egy nagy teraszt nyugatra. Norry fáklyájával világítja meg a terepet, hogy jobban lássanak.

Folytatják tovább felfelé és elintéznek két újabb csontvázat a torony részben, ahonnan három ajtó nyílik három szobába. Ekkortájt kérdi meg a lovag a többieket, hogy hol van Eldir, mert feltűnt neki, hogy kevesebben vannak. Kiderül, hogy utoljára a konyhában látták amikor Norryval találkoztak, utána úgy volt, hogy jön mögöttük.

A lépcsővel szemközti és a jobbra levő ajtó meglepő módon zárva van, a balra levő viszont nyitva. Norry és Liza mindkettőt ügyesen kinyitja.

Balra egy könyvtár és irattár lehetett, mert még a könyvespolcok itt vannak, de egy könyv sincs, csak papírok minden felé. Középen egy asztal áll, amelyen szintén mindenféle szétdobált papírok hevernek. A papírok a család régi üzleti ügyeit tartalmazzák, semmi hasznosat nem sikerül belőlük megtudni.

A lépcsőfeljáróval szembeni ajtón keresztül egy dolgozószobába jutnak. Az ajtóval szemben egy asztal van az ablak alatt, két oldalán egy-egy kisebb szekrény. A jobboldali falat teljes hosszában egy könyvespolc fedi, melyen egy szobor, néhány tekercs és lap található. A szobor egy köpenyes mágust ábrázol és fehér márványból készült. Korg felmászik az asztalra és kinyitja az ablakot, hogy jobban lássanak. Átvizsgálják a szobát, de nem találnak sem térképet, sem más használhatót, a papírok itt is a régi kereskedőházzal kapcsolatos iratok.

Közben Norry és a lovag a jobboldali ajtó mögötti szobát veszi szemügyre. Az ajtóval szemközti 3 ablak közül a középső itt nyitva van, így van elég fény, hogy a nagyrészt üres szobában azonnal látható legyen három tárgy a déli fal mellett. Egy kard, egy bőrpáncél és egy karvédő. Közelebbről szemügyre véve a szakértő szemek megállapítják, hogy a tárgyak szebbek az átlagosnál. Mindegyik mellett egy rövid szöveg olvasható: "Garataldon kardja" - szép kígyókkal van díszítve a markolata és kitűnő kovácsmunka; "Garataldon páncélja" - egy bőrpáncél, amely rézveretes mintákkal van beborítva nonfiguratív ábrákkal; "Beredelton karvédője" - bőr alapra dolgozott ezüst szegecsekkel.

A lovag előre engedi Norryt kifelé a szobából, hogy megnézzék a többiek mit találtak. A dolgozószobában is végeztek egyelőre és Balthazaar útban kifelé vinné magával, leemelné a szobrot is, de nem sikerül leemelni a gyenge elfnek, s hagyja is, mert odalentről segélykiáltást hallanak ebben a pillanatban, s mindenki rohan lefelé. Megállapítják, hogy Ed hangja lehet.

Korg aki a lépcső mellett állt rohan le elsőnek, megy tovább lefelé a földszint felé, van aki követi, van aki meg az első emeleten néz körbe. A lovag és Norry az első emeleti terasz ajtajában egy alak árnyékát véli észrevenni, így oda tartanak, amikor hirtelen 2 pók jelenik meg előttük. A csapat többi tagja is hamarosan megérkezik az első emeletre, éppen végeznének a pókokkal amikor az egész szintet pókháló borítja be. Ed egy flaskát próbál bedobni a háló közepére, de ügyetlenül dobja, így csak a széle gyullad meg. Viszont a másik oldalt Norry fáklyája is lángba borítja a pókhálót. A lovag és Stark átverekedik magukat a hálón, mivel már közel voltak az ajtóhoz, amikor odakint megpillantanak néhány kajánul vigyorgó Edet. Stark rohamozik de beszakad alatta a terasz egy részen, így a földszinti ebédlőasztalon találja magát. A lovag írtja az Edet, de ő is kidől közben. A többiek a tűz elől próbálnak menekülni, majd amikor leégett a háló, ők is az ajtóhoz mennek segíteni. Óvatosan körbeveszik a megmaradt Edet, aki végig magabiztosan küzd a varázslataival és végül a tőrével. Miután leölték az utolsó Edet a terasz szélén, óvatosan visszamennek a biztonságos terepre és fel az emeletre tovább kutakodni.

Újra átnéznek mindent, majd végül megvizsgálják a márvány szobrot és rájönnek, hogy azért nem lehetett leemelni, mert az egy kar, s ha eltolják balra, akkor szekrénysor elmozdul és egy nagyon szűk járat válik láthatóvá. Akik könnyedén beférnek azok felmennek a szűk csigalépcsőn a toronyszobába, Korg vezetésével. Most a lovag maradt hátul, mivel félő volt, hogy a páncéljával beszorul. Stark is a szokott helyén őrködik a lépcsőnél.

A toronyszobában a négy égtáj felé néző egy-egy ablakon szűrődik be elég fény miután kinyitották őket, s neki kezdhetnek a kutakodásnak. A szoba közepén van egy asztal, valamint minden sarokban egy-egy szekrény. Balthazaar az északi ablakon kinézve, amikor kinyitott azt, lát egy távolodó személyt az ide vezető úton, egy megpakolt öszvérrel, s Eldirt véli benne felfedezni.
A szekrények tartalma (ooc - már nem emlékszem ki melyiket kutatta át):
- Egy könyv, amely a herbalizmus művészetéről szól. Feljegyzésem mindenféle növényi keverékekből. Alapvető, nem ritka növények, szárított, illetve porlasztott formában.
- Egy nagyobb könyv, Nedo Necromatika címmel, feljegyzések kísérletekkel kapcsolatban (?).
- Egy doboz, benne tele vallási szimbólumok másolataival (vasból), feliratozva, hogy melyik, melyik. Különböző rövid írások a vallásokról.
- Egy napló és feljegyzések.
Az asztalban egy térkép, napló, feljegyzések vannak. Megállapítják, hogy ez lehet a keresett térkép, mert elég régi és másikat nem találtak. Egy idegen déli nyelven írtak és be van jelölve rajta egy útvonal.

Amint örülgetnek idefent a térképnek, odalentről egy tompa puffanást hallanak. Lemennek körülnézni és látják, hogy az ajtó és a csigalépcső közti halnak dőlve a lovag szunyókál, az ajtóban pedig Stark áll és párbajtőrét a lovag nyakának szegezi olyan szorosan, hogy egy csepp vér kicsordul. "Ide a térképpel kisbarátom, vagy neki vége." - kéri meg Korgot, de az nem törődve a lovag fenyegetett helyzetével rátámad a félelfre a csatacsillaggal, aki ezen meglepődik, de sikeresen elmozdul a támadás elől. "Ide a térképet, s nem esik senkinek bántódása." - mondja, de az eszméletlen lovagot nem végzi ki, majd pedig folyamatos védekezésre és visszatámadásra kényszerül. Közben a többiek is leérnek a szűk csigalépcsőn és addig addig marakodnak Starkkal míg Liza előszed egy tekercstartót és azt akarja odaadni, mint térképet. Balthazaar kikapja a kezéből, hogy nehogy már odaadják, így akarja nyomatékosítani, hogy ez bizony a térkép. Stark végül kikapja Balthazaar kezéből és hátrál 5 lábat kifelé. Korg még megcsapkodná, de sikertelenül, a többiek már nem tudták bántani és nem is akarták.
#3
Stark nevetve visszavonul lefelé a lépcsőn.

Korg jön...

OOC - ha Korg utána megy, akkor még tart a csata, ha nem, akkor csata vége
#4
Korg számára mennyire volt tiszta, hogy Stark egy kamutekercset vitt el? mert nekem playerként nem emlékszem, hogy átjött volna...
Mindenesetre Korg hagyja futni a fürge gyíkot, és ha még akadt a tarsolyában gyógyítás, akkor azt applikálja a lovagra. Egyébként csak próbálja valahogy észhez téríteni.
#5
OOC - Én sem voltam biztos benne, hogy ki tudja playerként, hogy kamu tekercset ad át, először azt hittem Balthazaar azt hiszi, hogy az igazi, azért nem engedi, hogy Liza átadja, de utána megerősítette, hogy tudja kamu. Aki fent volt az tudja, hogy a térkép hajtogatva volt a fiókban a lapok között, nem egy tekercstartóban (ezt oda is írtam utána ooc-ben, hogy tiszta legyen), így Korg is tudja, hacsak nem feltételezi, hogy Liza belerakta lefelé jövet. (Egy első szintű spellt tartalmazó tekercstartót adott oda). Ha vannak kétségei Korgnak dobhat int próbát, hogy emlékszik-e.

Csata vége.

Még hallani ahogy Stark siet tovább, s leér a földszintre.

Gyógyítás már nem maradt tudomásom szerint, de Korgnak sikerül magához térítenie a lovagot 1-2 perc alatt, közben Liza gyorsan becsukja az ajtót, hátha észreveszi Stark és visszajön amíg a lovag eszméletlen.
#6
OOC - elvileg márc 1 indulunk, ugye? Smile addig tartósítva elteszem a választ Smile

- Papírkutya hátul - mondja gnómul, miközben a feltápászkodó lovag szemébe nézve szigorúan a sor vége felé mutat.
#7
A lovag magához tért. Norry lesben áll a csukott ajtónál, ha esetleg visszatérne Stark.
#8
- Köszök. - válaszol tört elf nyelven a lovag.
#9
Telnek-múlnak a percek Norry ásítozik egyet, majd megszólal. Szerintetek visszajön még? - kérdi, de válaszra nem várva felszalad a csigalépcsőn.
#10
- {{Hát ez meg hová futott?}} - kérdi Korg Lizát elfül, mintha ő tudhatná, s közben egy elismerő pillantást küld a tanulékony lovag felé.

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  




Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Forum software by © MyBB - Custom theme © iAndrew 2014 - All Material and Content © artCain, HJCain, and RPGAddicts 2009 - 2015
     
ABOUT US
A gaming group started in late 2005 when several members (from all over the world) came together on a long-running forum website called Plothook.net (formally known as Highmoon.net). Several games transformed from a by-the-book format to highly modified versions that became new hybrid systems with completely custom rules and abilities. Ten years later, these faithful players wanted to secure their work and their stories, becoming the basis of these forums.