RPG Addicts | We Know You're Hooked

Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account   Login to account




$81.68 donated / $385 needed
for site upkeep Jun 2017-2018!

  • 1 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Question Szabályértelmező
#21
Ha akarjatok, akkor a monkot a Detect Law spellbe lehet bele venni.
Quote this message in a reply
#22
Darkness:
Quote:This darkness causes the illumination level in the area to drop one step, ... from dim light to darkness. ... All creatures gain total concealment (50% miss chance) in darkness... Creatures with darkvision can see in an area of dim light or darkness without penalty. Nonmagical sources of light, such as torches and lanterns, do not increase the light level in an area of darkness.

Ezek szerint nem úgy műx, mint 3.5-ben (ott a darkvision nem hatol át)
Tehát ha jól értem, a félelfek meg lesznek lőve (kivéve ha van pl blind fight-juk), viszont törp, ork stb simán lát a "mágikus" sötétben, nincs miss chance stb.
Tanaga nem kap flank bónuszt, ha Keyador nem lát (mert nem fenyeget), viszont a részeges félelf (ki ne mondd...) is bukja a dex bónuszt AC-hez
Ha megbeszélhettük ezt a potenciális taktikát előre, akkor Biilë elsütheti a darknesst, egyébként nem fogja.

Bónusz kérdés: bagoly adja: "Master gains a +3 bonus on sight-based and opposed Perception checks in shadows or darkness". Ha olyan sötét lenne, hogy a darkvision se használ, akkor ez számít? Smile (az "opposed Perception checks"-re nem vonatkozik a "sight-based" jelző, ami mondjuk szerintem hülyeség)
Quote this message in a reply
#23
darkness - igen, ezért is támogattam ezt a taktikát, remélem lesz még lehetőségünk félelfek ellen harcolni, nem csak gobbók ellen Smile De mivel Biilenél nincs fény, s Keyadornál akár van akár nincs, ha beszalad a szobába becsukni az ajtót, akkor máris sötét van Smile
bagoly - sztem jár akkor is, viszont a sötét miatt -20 is Smile
Quote this message in a reply
#24
Web bolt:
Quote:Range close (25 ft. + 5 ft./2 levels)
Effect fist-sized blob of webbing

You launch a ball of webbing at a target, which must make a save or be affected as if by a web spell occupying only the creature’s space.

Egyrészt az effect egy blob of webbing, másrészt van neki targetje, akkor ez most ranged touch vagy micsoda? Esetleg olyan, mint a produce flame, hogy nesze itt a tűzgolyó, oszt a dobás egy újabb std action?
Általában ha valami spellnek van támadódobása (touch, ranged touch, vagy akár melee), akkor nincs ellene mentő (az AC a mentő). Ez ellen van, ami azt sugallja, hogy nem kell támadódobás.
"As if by a web spell", és a web spell hasonlóképp reflex negates és nem kell támadást dobni.
"occupying only the creature's space" szintén azt sugallja, hogy területre és nem célpontra hat, de el tudom képzelni, hogy a takonylabda el kell, hogy találja, és impact hatására feszül ki.
Szóval eredetileg úgy tűnt, nem kell a támadódobás, és még mindig arra hajlok, de nem látom ezt feketén-fehéren kifejtve.

Másik dolog:
Quote:The spell has no effect if the target is not on or adjacent to a solid surface that can support the webbing
Kérdés, hogy mit jelent az "adjacent to", pl egy méter magasan az 3 láb, tehát kevesebb mint egy lépésre van tőle a felület, de másfél méter magasan már nem igazán. Milyen magasan van a mennyezet? ha pl 3-5 láb magasan van a quasit + 3 láb magas ő maga, az 6-8 és ha 12-14 lábnál nem magasabb a terem azon a ponton (az emelvény miatt reménykedem ebben), akkor Biilë nem az alsó, hanem a felső öt lábra céloz.

Szóval kedves DM: talált vagy sem? Ha "talált", akkor még mindig jöhet a reflex save...
Quote this message in a reply
#25
Hűha, mindig is gyanús volt Biile Smile
"This spell was originally created for Drow. Characters or creatures of other races can learn to cast it with GM permission."

Sehol nem ír ranged touchet, szóval sztem nincs, de területre hatást sem ír. Szóval sztem simán nyomatod a célpontra, aki vagy félreugrik, vagy nem és talál. Jelen esetben csak a láthatlanság kavar be ami viszont amiatt 50% esély, hogy találja-e a célpontot??? Vagy kevesebb, mert Ha igen, akkor jöhet a reflex save.

You launch a ball of webbing at a target, which must make a save or be affected

Sztem invis miatt total concealment van, de a kockát tudja Biile, így oda támadhat TC-t figyelembe véve

Total Concealment
If you have line of effect to a target but not line of sight, he is considered to have total concealment from you. You can’t attack an opponent that has total concealment, though you can attack into a square that you think he occupies. A successful attack into a square occupied by an enemy with total concealment has a 50% miss chance (instead of the normal 20% miss chance for an opponent with concealment).
Quote this message in a reply
#26
Tuzlabda ellen ved az invis? Szerintem nem, igy ha nincs tamado dobas, csak save akkor ez ellen sem ved az invis.

Forumrol:
"A spell only needs an attack roll if it is a (ranged)touch attack or states that it needs one. Spells like Entangle or Fireball didn't need an attack roll. Anyway, the Game Master can decide to let you make an attack roll under certain circumstances."
Quote this message in a reply
#27
Holnap estig gondolkodok még rajta (a mai napom teljesen elment papírok genothermbe csomagolásával), de így hirtelenjében a következőt gondolom a spell szövegét is meg a fentieket is elolvasva:
- A target total concealment-ben van, hiszen nem látható.
- Nincs támadó dobás, tehát ha látható volna a target, akkor automatikusan találna, de van save-vel kitérési lehetőség előle.
- A tető elég közel van, hogy a spell feltétele a közeli felületre teljesüljön.
Quote this message in a reply
#28
(09-26-2017, 01:47 PM)Will Wrote: Tuzlabda ellen ved az invis? Szerintem nem, igy ha nincs tamado dobas, csak save akkor ez ellen sem ved az invis.

Forumrol:
"A spell only needs an attack roll if it is a (ranged)touch attack or states that it needs one. Spells like Entangle or Fireball didn't need an attack roll. Anyway, the Game Master can decide to let you make an attack roll under certain circumstances."

Fireball ellen természetesen nem véd, de az teljesen más, spread az effect. Ez viszont egy bolt ahogy a nevében is benne van, effect: fist-sized blob of webbing. Sztem nem területre ható varázs, hanem a célpontot el kell vele találni. You launch a ball of webbing at a target (Itt már ball, nem bolt, de attól még nem fireball Smile)

Ez csak egy vélemény, laikus módon próbálom elképzelni, hogy melyik spell miként hat, miként néz ki. Ha az lenne, hogy egy 5 láb átmérű hálót dob vagy a lövedék a célba, földre érkezéskor 5 lábat beterít, akkor oké, de nekem nem ez jött le, hanem, hogy a célpontot el kell vele találni.

"Ha nincs tamado dobas, csak save akkor nem ved az invis" - ez sztem nem mondhato igy ki, magic missilera sincs tamado dobas, sőt save sem, de ved az invis, kell line of sight. Ott asszem irja is, hogy total concealment es cover kivetelevel hat.

Általában a "bolt" jellegű spellek ranged attackot igényelnek, és nincs mentő, ez viszont annyiban más, hogy nincs ranged attack, de van mentő, így egyenlíti ki. Az invis/TC meg ettől független bármelyik "bolt" esetén.

EDIT: Bár ha azt nézem, hogy a Web spell egyszerűsített első szintű változata lenne, akkor miért ne teríthetne be 5láb kockát, mert végülis ha talál, akkor azt csinálná a végén (be affected as if by a web spell occupying only the creature’s space.), bár azt sem mondja, hogy 5 láb, pl. ogre esetén az 10x10 láb Smile De értelmezésem szerint, csak akkor jön létre a web effect a lény területén, ha eltalálta a célpontot. De nincs ellenemre, hogy módosítsunk a spellen, hogy fixen 5 láb kockára hasson.
Quote this message in a reply
#29
Osszesen 9 spell neveben van benne a bolt szo, koztuk van peldaul a lighting bolt is. Ezt es a Venoumous bolt-ot neztem meg, de nem volt attack rollrol szo bennuk.

Figyelmetekbe ajanlom a durvabb hatasu mudball-t is, ahol mar explit irja a szoveg, h ranged touch attack kell, mert a target csak a kov koreben szuntetheti meg az effectet.

Ja es van meg ez is, de a fenti ket spell alapjan ez sem iranymutato.

"Effect

Some spells create or summon things rather than affecting things that are already present.

You must designate the location where these things are to appear, either by seeing it or defining it. Range determines how far away an effect can appear, but if the effect is mobile, after it appears it can move regardless of the spell’s range."
Quote this message in a reply
#30
Persze, mert a kivétel erősíti a szabályt Smile Ha nincs benne ranged attack, akkor viszont valszeg van save, ez volt a lenyeg, mint ebben az esetben is. A tobbi 7-nel meg van ranged, sot az acid arrowt is hasonlo korbe sorolom megha nem is bolt, de lovedek az is.
De mudballtol fuggetlenul, sztem abban mindenki egyetertett eddig, h ranged attack ehhez nem kell, legalabbis en igy ertelmeztem Smile Egyedul az total concealment a kerdeses, amelyrol a spell leirasa alapjan nekem a fenti a velemenyem.
Quote this message in a reply

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  




Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Forum software by © MyBB - Custom theme © iAndrew 2014 - All Material and Content © artCain, HJCain, and RPGAddicts 2009 - 2015
     
ABOUT US
A gaming group started in late 2005 when several members (from all over the world) came together on a long-running forum website called Plothook.net (formally known as Highmoon.net). Several games transformed from a by-the-book format to highly modified versions that became new hybrid systems with completely custom rules and abilities. Ten years later, these faithful players wanted to secure their work and their stories, becoming the basis of these forums.