RPG Addicts | We Know You're Hooked

Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account   Login to account




$81.68 donated / $385 needed
for site upkeep Jun 2017-2018!

  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Rise of the Runelords in Hungarian
#1
Rise of the Runelords (HUN)
Rules: Pathfinder
Language: Hungarian

This is a game advertisiment for the first adventure path run in Hungarian, so if you don't understand Hungarian you've better stop reading here, sorry...

Hosszú készülődés után, ami még nem ért véget, elérkezett az idő, hogy elindítsam ezt a játékot, amelynek célja többek között a Pathfinder szabályainak megismerése egy jól kidolgozott történet eljátszásán keresztül. Ehhez várok 4-6 játékost, aki vállalja a játékot az alábbiak alapján:
Szabályrendszer: Pathfinder (http://paizo.com/pathfinderRPG/prd/)
Indulás 1. szintű karakterekkel, szintlépés a gyors fejlődés szerint.
Felhasználható források a karaktergeneráláshoz:
- 'Epic Fantasy' pontosztás (25 pont osztható szét a statok között)
- Core Rulebook
- Rise of the Runelords - Anniversary Edition - Player's Guide (ha kell, emilben el tudom küldeni a PDF-et, aki kéri)
- Egyéni elbírálás alapján az Advanced Player's Guide-ban szereplő osztályok vagy egyéb lehetőségek (minden esetben kérem a pontos oldalszámot, vagy netes linket, hogy dönthessek róla)
- A karaktereknek kötődniük kell Sandpointhoz valamilyen formában. Ez nem jelenti azt, hogy helyi lakosnak, vagy akár varisiainak kellene lenniük.
- Minden általános szerepet (közelharci, mágiahasználó, gyógyító, stb.) valamelyik karakternek vállalnia kell. Ezért a játékosoknak legalább annyit egyeztetniük kell egymással, hogy ki milyen jellegű karaktert hoz. Lehet teljesen összeszokott csapattal indulni, vagy mindenki hozza a saját karakterét és a történet kezdetén találkoznak és ismerik meg egymást. A lényeg, hogy utóbbi esetben is képesek legyenek kiegészíteni egymást. Ha a karakterek nem ismerik egymást (tehát a játékosok egymás karakteréről nem tudnak semmit, csak a várható szerepkörükről valamit), akkor természetesen a játék elején a találkozást, mint szerepjátékot lehet XP-vel jutalmazni, eleve együtt induló csapatnál ez nem lehetséges.
- Hasznos lesz, ha legalább az egyik karakter ismeri az ősi Thassilon nyelvét, akár írva van, akár valaki megszólal rajta. De ha ilyen karakter nem lesz, abból sem lesz tragédia.
- Amennyiben esetleg női játékos is akad és hoz egy női karaktert, az szintén pozitív elemet adna a játékhoz bizonyos pontokon...

Egy megfelelően kidolgozott, kerek háttértörténettel rendelkező, megfelelően egyedi karakter akár 500 XP-vel is kezdheti a játékot (második szint 1300 XP-nél érhető el).

Ha egy csapatként indul a játék, akkor közös háttértörténetre is szükség lesz.

Házi szabályok:
- Már bevált korábban: a karakterek - elfek kivételével - csak álmukban tudnak szintet lépni - az elfek is csak az alvásnak megfelelő állapotban. Azaz a szintlépéssel kapott új lehetőségek csak az alvás utáni ébredéssel jelentkeznek. Ez könnyebbé teszi bizonyos tulajdonságok könyvelését...
- Szintén könnyítheti a játék gördülékenységét, ha nem kell lépten-nyomon XP-osztással foglalkozni. Ezért - ha nincs ellenvetés - az XP-t én tartom nyilván mesélőként és magánüzenetben jelzem a játékosnak, ha a karaktere szintet lépett (utána eldöntheti, hogy a többiekkel közli-e).
- Az esetleges egyet-nem-értést a szabályok tekintetében utólag intézzük el: az adott helyzetet valamilyen módon kezeljük, majd külön szálon megtárgyaljuk az érintett szabályt és azt követően (de nem visszamenőleg) tartjuk magunkat a szabály értelmezéséhez.
- A játékra az előzetes jelentkezést bármilyen accounttal meg lehet tenni, a játékfórumba azonban mindenki a leendő karakterével azonos néven létrehozott karakter-accounttal kell majd, hogy írjon. Itt elég a részvételi szándékot és a játszani kívánt szerepre való utalást megadni, a többi ráér majd a fórumban.

Mivel ezen az oldalon sajnos még nincs sem dobásgenerátor, sem karakterlap, így külső eszközöket is használni fogunk. Elsősorban a roll20 (https://roll20.net/) lesz ez az eszköz, ahol van karakterlap, dobási lehetőség, sőt még térkép is.
- Miután a játékhoz elkészül a fórum, azon megadom a linket, ahol megtalálható a roll20-os anyag. Mindenkinek a karakterlapjának ott fent kell lennie naprakészen, hiszen ott DM-ként bele tudok nyúlni, ha kell, így például az aktuális XP-jét minden karakternek ott fogom vezetni.
- A karakterlapot ha valaki offline módban is szeretné elérni, akkor javaslom a PCgen-t (http://pcgen.sourceforge.net/03_get_pcgen.php), amelynek előnye, hogy egyszerű szöveges állományban is képes tárolni a karakterlapot, és létezik a karaktermegjelenítésre (de nem a szerkesztésre) mobil app is hozzá. Az NPC-ket például abban fogom tárolni.

A játék tempója tőlünk függ. A magam részéről mesélőként naponta egy alkalommal való reagálást tudok ígérni, amely időnként hosszabb időre változhat. Amennyiben valaki előre tudja, hogy egy adott ideig nem lesz képes részt venni a játékban, azt jelezni szoktuk, ilyenkor a karaktere ideiglenesen NPC-vé válik. A játékos eldöntheti, hogy addig mit csináljon a karaktere vagy rábízhatja a többi játékosra az irányítást. Akármelyik variációt is választja, a karakter jellemével ellentétes cselekedetre nem kerülhet sor a játékos távollétében.

Annyit a tempóval kapcsolatban még el kell mondanom, hogy a játék fórumán belül maga a játék nem fog azonnal elindulni, így lesz idő a karaktereket részletesen kidolgozni. Arra is lesz bőven idő, hogy a játékosok eldöntsék, mennyire akarnak összehangolt csapatot indítani. Én egyébként jobban preferálom, ha mindenki külön karakterrel indul és csak annyi összehangolás lesz, ami biztosítja, hogy ne maradjon például csapdakereső vagy gyógyító nélkül a csapat.

Amennyiben valami fontos információt kihagytam, nyugodtan lehet kérdezni!

Záró megjegyzés: Ha valaki nem túlzottan ismeri a Pathfinder rendszert, az nem kizáró ok, majd közösen megismerjük a szükséges, még nem ismert szabályokat.
Quote this message in a reply
#2
Wow. Valami divine kariban gondolkodom, elsősorban druid, cleric. De lehet esetleg monk.
De most idő hiányában hagyom, hogy mások válasszanak előbb, csinálják meg a karikat, s majd az alapján döntök Smile
Quote this message in a reply
#3
Sziasztok! Elkezdtem a linkeket nézni. Nekem kicsit ismeretlenek még ezek a világok, de szeretnék belerázódni.
Olyan karakteren gondolkoztam, hogy: betörő, vagy zsivány féle kaszt. Halk és könnyed léptek, zárak feltörése, esetleg a lopás jártasság (ebből kifolyólag nyelvek ismerete). Ilyen lehetőség van a játék során?
Quote this message in a reply
#4
Eddig tehát két visszajelzés már érkezett. Egyelőre pontosabb részletek nem kellenek a tervezett karakterről, lehet nyugodtan gondolkodni a részleteken, amíg a többiek jelentkezése is befut. Ha jól értelmezem, akkor egy cselszövő/tilosban is járó valamint vagy egy hívő/healer vagy egy pofozógép már lesz.

Tegnap felmerült egy kis pontosítás lehetősége a thassiloni nyelvvel kapcsolatban: Ez egy halott nyelv, amit normális halandó nem beszél. Thassilon egy régi birodalom volt, amelynek helyét a történet idején többek között Varisia foglalja magában. Az ősi birodalomra már csupán a mindenfelé megtalálható monumentális építmények maradványai emlékeztetnek, amelyeken mágikus rúnák is találhatóak. Ezen rúnák illetve magának Thassilonnak a történetét kutatók ismerik már csak a birodalom nyelvét. Például Sandpointban is lakik egy fickó, akinek kisebb könyvtára van thassiloni nyelven íródott dokumentumokból, mert ezek kutatásával foglalkozik. Ha nem lesz a csapatban, aki ismeri a nyelvet, akkor például tőle lehet segítséget kérni ha szükséges ilyen szövegek megfejtésében. De ha valamelyik karakter előtörténete megmagyarázza, miért ismeri a nyelvet, akkor könnyebben boldogul a csapat egy ilyen karakter révén. Mindenesetre a fentiek miatt aki ismeri a nyelvet, annak legyen a Knowledge History vagy a Knowledge Arcana skillen legalább egy pontja, és a háttértörténete indokolja meg, miért ismeri a thassiloni nyelvet. (Például az említett Sandpointi Thassilon-kutatóval való kapcsolata révén, vagy a korvosai könyvtárban bújt az ősi időkkel kapcsolatos dokumentumokat előző életében stb.) Cserében ha Thassilonnal kapcsolatos információval kapcsolatban kell a két skill valamelyikére dobnia, akkor a háttér miatt +2 synergy bónuszt fog kapni a karakter. Áthúzás oka: Rise of the Runelords Player's Guide 4. oldalán szereplő Scholar of the Ancient trait.

A PCgen egyébként akkor tudja a Thassilonian nyelvet, ha a forrásoknál az Advanced fülön a Paizo/Inner Sea Guide forrás is betöltésre kerül.

Hasonlóan érhető el, hogy a Rise of the Runelords Players Guide-ban szereplő tulajdonságokat be lehessen állítani, ha az alábbi linken levő állományok a programkönyvtáron belül a data/pathfinder/paizo/adventure_path/rise_of_the_runelords/players_guide_ae/ könyvtárba ki vannak csomagolva (valamiért a hivatalos verzióban ez a forrás és még sok forrás, ami a 2013-as 6.1.1-es verzióban benne volt, nincs benne, de átmásolva úgy tűnik, gond nélkül működik)
https://www.dropbox.com/s/km0hm52t7s7o73...e.zip?dl=0
Hogy a roll20-on levő karakterlap ezeket ismeri-e, azt nem tudom, de ha nem, akkor is valahogy majd nyilvántartjuk.
EDIT: Megnéztem: a roll20 karakterlapján simán be kell gépelni a nyelveket, nem kell listából választani. Ugyanez igaz a trait-ekre, tehát aligha lesz gond vele.
EDIT2: A RRPlayer's Guido 3. oldalán rögtön szerepel, hogy a fent említett két skill (Knowledge History/Arcana) hasznos lesz...

Mindenesetre ha hazaértem, akkor még felteszem a dropboxomba a pdf-et is, mert érdemes azt is átolvasni, és a segítségével majd Sandpoint központúvá tenni a karakter indulását. A benne levő trait-ek is hasznosak lehetnek.
Egyébként az induló posztban azért írtam, hogy az Advanced Player's Guide tartalmához előzetes egyeztetés kell, mert azt még nem volt alkalmam átnézni, így a benne szereplő dolgokat nem ismerem. Tehát ha valaki onnan akar osztályt vagy valami más tulajdonságot, akkor kérek rá referenciát, hogy elolvashassam (pdf oldalszám vagy a netes verzió linkje is jó), és utána valószínűleg nem lesz akadálya. Megtiltani nem lenne fair a használatát, mert az NPC-k között lesz, akinek abból való tulajdonsága lesz, akkor a PC miért ne lehetne abból.
Quote this message in a reply
#5
(10-13-2015, 06:36 PM)Keyador Wrote: Olyan karakteren gondolkoztam, hogy: betörő, vagy zsivány féle kaszt. Halk és könnyed léptek, zárak feltörése, esetleg a lopás jártasság (ebből kifolyólag nyelvek ismerete). Ilyen lehetőség van a játék során?

Jól fog jönni ezek ismerete. A másik játékban például pont ilyet hiányolunk jelenleg. Oda is lehet majd bekapcsolódni egy karakterrel nyugodtan.

Egyébként megnyugtatásul: Pathfinderben még nem meséltem, a mesélőnek szánt dolgokat még én is tanulom csak. Viszont a DnD 3.5 után könnyen meg lehet szokni, azzal meg már volt dolgod, ha esetleg nem is túl sokat. Szóval ismerős lesz. Wink
Quote this message in a reply
#6
Ahogy ígértem, a RRPlayer's Guide-ot is feltettem a dropboxba: https://www.dropbox.com/s/qz1vdxx1svcesv...e.pdf?dl=0
Quote this message in a reply
#7
oké tehát van egy zsivány (skillmonkey) meg egy divine (healer).
nekem mindegy, leszek, amit rám osztotok:
- tank (melee)
- glass cannon (arcane vagy ranged physical)
- buffer (arcane vagy divine)
- tudomisén...

EDIT: azért "mindegy", mert valamennyire ismerem a kaland elejét, és nem szeretnék visszaélni vele...
Egy alternatív lehetőség, hogy mivel az a mese úgy néz ki elhalt, egyszerűen áthozom azt a karit (gnóm bárd, afféle skillmonkey-buffer, főleg ranged)
Quote this message in a reply
#8
(10-15-2015, 03:31 PM)DM Surranó Wrote: Egy alternatív lehetőség, hogy mivel az a mese úgy néz ki elhalt, egyszerűen áthozom azt a karit (gnóm bárd, afféle skillmonkey-buffer, főleg ranged)

Járható ez az út is. Főleg mert az a karakter úgyis erre a történetre készült.
Quote this message in a reply
#9
Ha APG, akkor summoner és witch amelyeken gondolkodom, de el kéne olvasni őket, ezért egyelőre maradok a druida vagy cleric tervnél. Faj vagy gnóm vagy elf. Hogy tank, monkey vagy buffer nemtom valszeg inkább tudomisén...
A gnómok esetleg ismerhetik egymást... belepillantottam a doksiba, s ha jól pillantottam a gnómok ritkák, s csak egy erdőben találhatók meg leginkább
Quote this message in a reply
#10
Módosítás a #4 poszton:
A RRPlayer's Guide 4. oldalán szerepel a Scholar of the Ancients trait, ami kicsit ellentmond az általam ajánlottnak: a két Knowledge skillre csak +1 pontot ad az általam javasolt +2 helyett; és adja a Thassilonian nyelvet. Gyakorlatilag minden másban az, amit fentebb írtam. Én a 3.5-esbeli skillekhez vagyok még mindig szokva, azért javasoltam a +2-t, de most rájöttem, hogy itt a +1 bónusz kb. annyit érhet, mint ott a +2 ért. Szóval aki akarja ismerni az ősi Thassilon nyelvét, annak ez a trait kell.
Quote this message in a reply

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  




Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Forum software by © MyBB - Custom theme © iAndrew 2014 - All Material and Content © artCain, HJCain, and RPGAddicts 2009 - 2015
     
ABOUT US
A gaming group started in late 2005 when several members (from all over the world) came together on a long-running forum website called Plothook.net (formally known as Highmoon.net). Several games transformed from a by-the-book format to highly modified versions that became new hybrid systems with completely custom rules and abilities. Ten years later, these faithful players wanted to secure their work and their stories, becoming the basis of these forums.