RPG Addicts | We Know You're Hooked

Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account   Login to account




  • 1 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


[OOC] Mindeközben a Vén Vaddisznóban...
#36
Hm... nem volt egy szabályértelmező topic? vagy volt, csak eltűnt?...

Na addig is ide... a "rejtett varázslásról"

A varázslást fel lehet ismerni, pl "ready action" szerint.
D&D 3.5:
http://www.d20srd.org/srd/combat/special...ellcasters

Elrejtésről kitűnő összefoglaló itt:
http://rpg.stackexchange.com/questions/1...ng-a-spell

és a "tuti tipp" kifejezetten bárdoknak (persze magasabb szint kell hozzá):
http://www.d20srd.org/srd/divine/divineA...guiseSpell

namost hivatalosan nem játsszuk a RoS-t, meg az nem is PF változat, de teljesen életszerű felvetés a titokban cast-olás, és aminek van értelme, annak van valószínűsége is (ami persze lehet 0, de ez más kérdés). Ráadásul a 3.5-ben a gnóm ugye a "Races of Stone" kategóriába tartozik, bár PF-ben már inkább fey...

Pathfinderben van egy 3rd party feat, ami Spellcraft-ot használ:
http://www.d20pfsrd.com/feats/3rd-party-...cret-spell
És a sleight of hand móka egy redukált változata az Inner Sea-ben:
http://www.d20pfsrd.com/feats/general-fe...igns-local
Végül, a metamagic feat szekció figyelmeztet:
Quote:Metamagic feats that eliminate components of a spell don't eliminate the attack of opportunity provoked by casting a spell while threatened.
Vagyis: éles helyzetben pusztán a koncentráció tényét is észreveheti a megfigyelő.

Tehát összegezve: van egy nem-core feat, amit fel kell(ene) venni, hogy legalább a szomatikus komponenst el tudd nyomni. De egy bárd miért ne próbálhatná meg elnyomni a verbálist is?
Hogy ne legyen erősebb, mint az egyébként nem is engedélyezett feat, talán ezt tudom ajánlani:
- Ha van verbális komponense, akkor Bluff* vs Sense Motive.
- Ha van szomatikus komponense, akkor Sleight of Hand* vs Perception.
- Ha mindkettő van, akkor mindkettő
Ha nem vagy képzett, akkor is lehet gurítani, viszont ha 10-nél nagyobb a végeredmény, akkor 10-nek vesszük, és azt kell überelnie az ellenfél Sense Motive ill Perception check-jének.

*EDIT: annyi mínusszal, amennyi a spell level.
Quote this message in a reply

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  


Messages In This Thread
RE: Mindeközben a Vén Vaddisznóban... - by DM Surranó - 03-10-2016, 01:41 PM
Lullaby és más állatfajták - by DM Surranó - 07-28-2016, 08:31 AM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Konyak - 04-12-2016, 07:44 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Fuzz - 06-09-2016, 06:36 AM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Fuzz - 06-09-2016, 07:22 AM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Fuzz - 06-09-2016, 02:02 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Konyak - 06-09-2016, 02:36 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Fuzz - 06-09-2016, 07:50 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Fuzz - 10-24-2016, 07:17 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Fuzz - 11-14-2016, 08:48 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Konyak - 12-17-2016, 06:31 PM



Users browsing this thread:
15 Guest(s)

Forum software by © MyBB - Custom theme © iAndrew 2014 - All Material and Content © artCain, HJCain, and RPGAddicts 2009 - 2015
     
ABOUT US
A gaming group started in late 2005 when several members (from all over the world) came together on a long-running forum website called Plothook.net (formally known as Highmoon.net). Several games transformed from a by-the-book format to highly modified versions that became new hybrid systems with completely custom rules and abilities. Ten years later, these faithful players wanted to secure their work and their stories, becoming the basis of these forums.