RPG Addicts | We Know You're Hooked

Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account   Login to account




  • 1 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


[OOC] Mindeközben a Vén Vaddisznóban...
Én csak írtam, hogy ez RAW, de nem gondolom így alkalmazni.

Hogy a 7 damage az -3 bünti, az még rendben van, egyszerűbbé teszi az életet. Már amennyiben egyszerűbb azt mondani, hogy "a jelenlegi skill totálodból vonjál ki 3-at", mint hogy "a skill módosítódban cseréld le a +4-et 0-ra".
Ahogy én játszottam, úgy ez lenne azon kevés helyek egyike, ahol a páratlan stat-ok lennének jobbak a párosnál (egyéb helyek: csomó feat req, teherbírás, max spell level, de ez utóbbi azért vicc). Persze az emberek többsége nem választana pont ezért páratlan stat-ot, de ha mégis az van valakinek, mekkora öröm...

Az viszont, hogy a spellcasting-ot és a teherhordást nem befolyásolja, szerintem következetlen.
Quote:Diseases, poisons, spells, and other abilities can all deal damage directly to your ability scores. This damage does not actually reduce an ability, but it does apply a penalty to the skills and statistics that are based on that ability.
Szerintem a teherbírás, bónusz spell, max spell level mind "statistics that are based on that ability". Más kérdés, hogy a fenti két egymást követő mondat is ellentmondani látszik egymásnak: "directly to your ability scores" vs "does not actually reduce an ability".
Erre rátesz egy lapáttal az ability penalty leírás, ami az ability damage-re hivatkozva a különbséget így foglalja össze:
Quote:In essence, penalties cannot decrease your ability score to less than 1.
Most akkor mi van? Csökken az ability vagy sem?
Ráadásul a Touch of Idiocy utal még arra is, hogy a spellek elszállnak (és nemcsak a dc lesz alacsonyabb)

Lehetne azt mondani, hogy az ability damage egy terminus technicus arra, hogy "minden, adott ability modifier-t tartalmazó képletbe bejön egy bünti, de semmi mást nem módosít", ha nem lenne ott a fenti általános leírás.
Nekem ez mondvacsináltnak hangzik, és semmiképp sem olyan cool mesemondás szempontból, minthogy "elgyengültél". Pont. Mindennel együtt, amit ez jelent.
Jut eszembe, valahol sokkal jobb leírás volt a wisdom 0-ról, itt: "incapable of rational thought and is unconscious", de nekem olyasmi rémlik, hogy "falls into a catatonic sleep filled with nightmares". Tehát annyira irracionális, hogy független és értelmetlen horrorképek keringenek a fejében. Mennyivel hangulatosabb, nem? Smile
EDIT: 3.5-ben van, de összevegyítettem a katatóniát a rémálommal.
Intelligence 0 means that the character cannot think and is unconscious in a coma-like stupor, helpless.
Wisdom 0 means that the character is withdrawn into a deep sleep filled with nightmares, helpless.
Charisma 0 means that the character is withdrawn into a catatonic, coma-like stupor, helpless.
Szóval ha én írtam volna a szabályokat, akkor RAI: a képesség (és módosítója) minden képletben úgy szerepel, mintha annyival kevesebb lenne. Pl bónusz (vagy túl magas szintű) spell-ek kiröppennek a fejből, vagy legalábbis hozzáférhetetlenné válnak.

Pro és Con a következőket tudom felhozni:
RAW PRO:
- mégiscsak RAW
- a csapat általában jobban jár, mert a speciális képességek (pl monk AC, pap channel, spellek...) megmaradnak.
- a csapat általában jobban jár, mert az ability damage nem a csapat specialitása... Tölgybuckán.
RAW CON:
- Ott van Balthazaar és Biilë is, mint potenciális Ray of Enfeeblement / Touch of Idiocy rajongók, hogy csak két spell-t említsek.
- Nem hangzik úgy, mint "ability damage", inkább mint valami "átok", ami erre kiterjed, arra meg nem.

Tehát ismét a DM-ek tanácsához fordulok, hogy maradjon a RAW (vagyis: Konyak teherbírása változatlan, ami nem olyan fontos, de más esetben pl monk wisdom-ból eredő AC-je, az lehet), vagy legyen RAI (vagyis: az ability damage az ability minden aspektusára kiterjed).
(megjegyzem, én mindig RAI párti vagyok, tehát a kérdés inkább az, hogy szerintetek RAI=RAW, vagy RAI="az én javaslatom")
Quote this message in a reply

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  


Messages In This Thread
Lullaby és más állatfajták - by DM Surranó - 07-28-2016, 08:31 AM
RE: Mindeközben a Vén Vaddisznóban... - by DM Surranó - 06-01-2017, 10:10 AM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Konyak - 04-12-2016, 07:44 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Fuzz - 06-09-2016, 06:36 AM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Fuzz - 06-09-2016, 07:22 AM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Fuzz - 06-09-2016, 02:02 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Konyak - 06-09-2016, 02:36 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Fuzz - 06-09-2016, 07:50 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Fuzz - 10-24-2016, 07:17 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Fuzz - 11-14-2016, 08:48 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Konyak - 12-17-2016, 06:31 PM



Users browsing this thread:
9 Guest(s)

Forum software by © MyBB - Custom theme © iAndrew 2014 - All Material and Content © artCain, HJCain, and RPGAddicts 2009 - 2015
     
ABOUT US
A gaming group started in late 2005 when several members (from all over the world) came together on a long-running forum website called Plothook.net (formally known as Highmoon.net). Several games transformed from a by-the-book format to highly modified versions that became new hybrid systems with completely custom rules and abilities. Ten years later, these faithful players wanted to secure their work and their stories, becoming the basis of these forums.