RPG Addicts | We Know You're Hooked

Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account   Login to account




  • 1 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


[OOC] Mindeközben a Vén Vaddisznóban...
ismerni (hallomásból, elméletben), vagy felismerni (varázslás közben) nem mindegy.

"Ismerni" az kifejezetten knowledge skill (hogy divine spell esetén arcana vagy religion, az vitatható). Ami spellt tudok memorizálni / elsütni, azt "ismerem", tehát ha valaki Korgnak a bless-ről vagy akár a bane-ről beszél, akkor érti, miről van szó. De knowledge nélkül még akkor sem, ha egyébként a listáján szerepel, és még szintben is menne (arcane caster-ek ugye nem minden spell-t "tudnak"). Minden, ami ezen felül van, az knowledge check. Esetleg lehetünk engedékenyek, és mondhatjuk, hogy knowledge VAGY spellcraft, amelyik magasabb.

"felismerni" az mindig, minden körülmények között spellcraft. Korg még a CLW-t se ismeri föl, ha valaki más varázsolja, bár azt láthatja, hogy gyógyult az illető, és ebből következtethet.
Spellcraft nélkül csak a varázslás tényét lehet egyáltalán gyanítani is. Ezt úgy értem, hogy ha a tolvaj meggyőzően hadonászik és motyog (tudomisén... perform... blöff...), az szerintem simán átver mindenkit, akinek nincs spellcraft-ja, akár spellcaster az illető, akár sem. Ugyanez visszafelé: a varázslás tényét eltussolni (ezt asszem bárd kapcsán már taglaltuk) gyakorlatot igényel a caster részéről.

Ez így korrektül hangzik?

EDIT: Ez utóbbi történt itt a konkrét esetben: a parancsokat osztogató goblin tűzszünetet hirdetett. Konyak ezután bénázott egyet, amire dobtam egy morálpróbát a buzogányosnak, és éppen határán volt annak, hogy ez most egy utolsó pillanatban visszafogott támadás volt, és nem a tűzszünet visszautasítása a barbár részéről. Fuzz cselekedetét a barna goblin (szintén morálpróba után) varázslás-gyanúsnak vélte, és ezzel úgy vette, a hobbitka megszegte a tűzszünetet, tehát megy tovább a bunyó. Majd köv körben a két "megmondó" majd megint megmondja a magáét... vagy nem.... és utána látjuk, mi lesz.
Mindenesetre Konyaknak most 1hp-je van, ha jól számoltam (majd a játékos szól, ha a 2 és/vagy a 4 hp sebzést elnéztem, így lehet 3, 5 vagy 7 is), és köv körben véget ér a rage (-4hp). Talán még 7 kör van hátra a fast healing-jéből, tehát ha összeesik, de békén hagyják, akkor nem fog elvérezni. A másik oldalt meg ott fekszik a trónról leugrott hobgoblin, Konyak szavával élve a "főnök", ki tudja, milyen állapotban (31-et vert bele Konyak, de ment rá egy spell, amit Konyak nem ismert fel. Az is lehet, hogy halott, mert a varázstudó goblin nem töltötte az időt heal check-kel).
Quote this message in a reply

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  


Messages In This Thread
Lullaby és más állatfajták - by DM Surranó - 07-28-2016, 08:31 AM
RE: Mindeközben a Vén Vaddisznóban... - by DM Surranó - 10-25-2016, 11:38 AM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Konyak - 04-12-2016, 07:44 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Fuzz - 06-09-2016, 06:36 AM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Fuzz - 06-09-2016, 07:22 AM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Fuzz - 06-09-2016, 02:02 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Konyak - 06-09-2016, 02:36 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Fuzz - 06-09-2016, 07:50 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Fuzz - 10-24-2016, 07:17 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Fuzz - 11-14-2016, 08:48 PM
RE: Hetedik fejezet - Rongy és arany - by Konyak - 12-17-2016, 06:31 PM



Users browsing this thread:
14 Guest(s)

Forum software by © MyBB - Custom theme © iAndrew 2014 - All Material and Content © artCain, HJCain, and RPGAddicts 2009 - 2015
     
ABOUT US
A gaming group started in late 2005 when several members (from all over the world) came together on a long-running forum website called Plothook.net (formally known as Highmoon.net). Several games transformed from a by-the-book format to highly modified versions that became new hybrid systems with completely custom rules and abilities. Ten years later, these faithful players wanted to secure their work and their stories, becoming the basis of these forums.